Medi ambient

El sector nàutic es mostra favorable al projecte, però no “a qualsevol preu”

El secretari general de la patronal nàutica, Miquel Guarner, és més partidari de fer marines seques, i veu difícil que no tingui un impacte visual “significatiu”

La patronal del sector nàutic ADIN (Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics) manifesta una opinió favorable a un futur port, tot i que amb moltes reserves, i condicionada a tots els detalls del projecte. “La posició de la indústria nàutica acostuma a ser favorable quan es tracta de tenir més amarraments, però sempre de la millor manera possible, i que l'impacte sigui el menor possible, tant paisatgístic com amb la sorra de les platges i el fons marí”, va explicar ahir el secretari general de la patronal nàutica, Miquel Guarner.

“A Tossa, per les cales que hi ha, és complicat fer un projecte així sense que tingui un impacte visual significatiu. Volem lloc per a les embarcacions però no a qualsevol preu”, resumeix. Des d'ADIN, s'és més partidari de les marines seques, que no tenen tant d'impacte. “Si a Mallorca es construïssin tots els ports i amarradors que la gent demana, l'illa sencera seria un immens port esportiu i encara faltarien amarradors”, hi afegeix. També recorda que molt sovint els amarradors acaben monopolitzats per embarcacions que no s'utilitzen.

Impacte turístic


Malgrat tot, Guarner admet que no coneix el projecte, i no sap quin impacte mediambiental pot tenir i que cal tenir en compte. Pel que fa a l'impacte turístic, no dubta que seria positiu. “És innegable que la nàutica d'esbarjo promou una indústria turística de qualitat, i en general l'usuari té un poder adquisitiu mitjà alt”.

El sector nàutic fa aigües

La crisi ha colpejat fortament el sector nàutic en els últims cinc anys, en què el nombre de matriculacions d'embarcacions ha caigut fins a un 64% a Catalunya. El 2006 es van registrar prop de 3.000 matriculacions, que van quedar reduïdes en 1.030 l'any passat. La davallada s'ha fet més evident en el sector de les grans embarcacions, i les empreses veuen una oportunitat en les de petita eslora i d'ocasió, ja que en aquest cas la demanda encara funciona. El 83% de les embarcacions matriculades no superen els 8 metres d'eslora. Adin confia que la nàutica d'iniciació ajudi a millorar el balanç. “La nostra voluntat és treballar per promoure activitats, els lloguers, les embarcacions pneumàtiques i les llanxes perquè, com més afició generem, més compradors potencials d'embarcacions més grans acabarem tenint”, explica Guarner.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.