Canals

Genètica de líder

Peugeot aposta per la innovació en aquest cotxe concebut per ser la referència del segment B. És molt més lleuger que el 207, el millora en amplitud interior i reinterpreta la posició de conducció

Primer va ser el 205 i després els 206 i 207, tres models amb els quals des de l'any 1983 Peugeot ha esdevingut un referent dins el segment B. Ara els relleva amb el 208, que arriba avalat per l'èxit dels seus antecessors i amb el qual la marca francesa es planteja uns objectius tan ambiciosos com vendre'n 550.000 unitats arreu del món en un any complet. Vistos els antecedents, és indiscutible que el Peugeot 208 té genètica de líder. I per si no n'hi hagués prou, ha estat concebut com a tal, desmarcant-se de certes tendències i apostant clarament per la innovació.

A diferència de molts models nous que donen continuïtat a d'altres, el 208 no creix de mides respecte del 207, sinó tot el contrari. Manté la mateixa distància entre eixos, l'interior ha guanyat amplitud i el maleter té una mica més capacitat (en total, 311 litres), però el cotxe és set centímetres més curt, dos més estret i un més baix. I sobretot és més lleuger, entre 110 i 173 kg, segons les versions.

Un exponent de la innovació que Peugeot aplica en el 208 es troba en la reinterpretació de la posició de conducció. El volant és més petit de l'habitual i té la part inferior discretament aplanada. I el quadre d'instruments queda situat per sobre de l'anella del volant en el camp de visió del conductor, amb la qual cosa s'aconsegueix una efectivitat de lectura similar al de la projecció de dades en el parabrisa, sense haver d'apartar els ulls de la carretera. Una altra particularitat del davantal és la pantalla tàctil de set polzades, que integra determinats comandaments i permet disposar d'un bon nombre d'aplicacions. Queda perfectament a l'abast del conductor, és senzilla de manipular i de sèrie a partir del segon nivell d'equipament, és a dir en el que es preveu arribarà al 80% del mix de vendes d'aquest model.

El Peugeot 208 se'ns presenta en tres nivells d'equipament –Accés, Active i Allure– i amb els cinc motors que detallem en la fitxa tècnica. El mes de juliol se'ls afegirà l'1.2 VTi de gasolina, de tres cilindres, 82 CV i només 104 g/km d'emissions de CO2. I passat l'estiu arribaran l'1.0 VTi (68 CV i 99 g/km) i el més esportiu, l'1.6 THP de 155 CV. Per suposat, el control d'estabilitat i els airbags frontals, laterals i de cortina són de sèrie en totes les versions i a partir del segon nivell també ho és el limitador de velocitat.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 VTi.
1.397 cc. 95 CV i 136 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 129 g/km.
1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.4 HDi.
1.398 cc. 68 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 98 g/km.
1.6 e-HDi.
1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 98 g/km..
1.6 e-HDi.
1.560 cc. 115 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,962/1,829/1,460 m.
PREU:
De 13.200 euros (1.4 HDi Acces 3 portes) a 18.100 euros (1.6 e-HDi 115 Allure 5 portes).
WEB:

Tres o cinc portes

El Peugeot 208 es comercialitza amb carrosseries de tres i cinc portes. La de tres, més dinàmica i dirigida a un tipus de públic més aviat jove, es preveu que acapararà només el 25% de les vendes. Si en arquitectura les diferències són clares, entre els motors hi haurà molta més igualtat entre els de gasolina i gasoil.

Posició natural

En un primer moment el conductor nota la posició més elevada del quadre d'instruments. Però s'hi acostuma molt fàcilment i ben aviat esdevé d'allò més natural. I el tacte del cotxe en marxa i l'estabilitat són senzillament esplèndids, propis d'un model més gran.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.