Què és CORVE?
«Una associació que es va fundar fa més de 30 anys. És l'única d'aquest tipus que hi ha a les comarques de Girona, la qual cosa vol dir que tenim bona acceptació. Tenim agremiats quasi el 95% dels establiments de la demarcació: venda i reparació de vehicles (turismes, industrials, motos, embarcacions i bicicletes), així com establiments de recanvis i accessoris.»
Què ofereix CORVE als seus agremiats?
«Atenció i assessorament en qüestions laborals, fiscals i jurídiques, i també informació en altres àmbits, com ara indústria o medi ambient, estaments amb els quals tenim bona relació. També col·laborem molt directament amb Trànsit. Hem sigut pioners en la col·laboració en casos d'accidents en què el causant ha fugit i, a través de les dades que ens han passat dels desperfectes del vehicle i havent-ne advertit tots els tallers, hem ajudat a localitzar els seus propietaris. Això també és extensiu als vehicles robats.»
Com està en aquests moments el sector?
«Ha disminuït la feina de planxa i pintura perquè hi ha menys accidents. La prioritat de l'usuari que té dificultats econòmiques és reparar allò que és estrictament imprescindible per a la circulació.»
L'economia mana.
«Sí, l'usuari ara acostuma a demanar més pressupostos. I això sempre evita conflictes. Sap què se li ha de reparar i el preu que se li cobrarà. El client decideix què vol i què no vol reparar, d'acord amb el seu pressupost. Ara bé, els nostres associats tenen molt clar que no poden deixar a mitges elements de seguretat, suspensió, direcció i frens, i que en aquests conjunts no hi poden muntar peces usades. Els recomanem que en la resta d'operacions tampoc les hi muntin perquè, malgrat les condicions aparents, sempre poden tenir algun defecte ocult i impossible de detectar a priori. Per damunt de tot preval la reparació ben feta. Ara pràcticament no hi ha problemes via Junta Arbitral.»
Com es pot combatre l'intrusisme?
«Necessitem per damunt de tot implicació i col·laboració de l'administració per perseguir les persones que treballen il·legalment. Sempre ha sigut una de les nostres prioritats. Ara més que mai. Hem fet campanyes per conscienciar els usuaris que han de portar el vehicle a un taller legalitzat, perquè emeten factura i donen garantia, i això dóna seguretat a l'usuari davant d'un problema. Qui va a un taller no legalitzat no té res. Potser, i tinc els meus dubtes, ha pagat menys, però li acaba costant més.»