Canals

Com un vestit fet a mida

Amb el 4008, Peugeot s'ha plantejat satisfer un tipus de client de classe mitjana-alta que desitja conjuntar l'esportivitat d'un SUV modern amb la qualitat d'un turisme de cert nivell i l'amplitud d'un monovolum

Resultat d'un projecte comú entre Mitsubishi i el Grup PSA, el Peugeot 4008 situa la marca francesa en el segment dels SUV de format mitjà, un dels que acredita més bons resultats i, segons les previsions, els continuarà donant. Però a diferència d'altres marques, Peugeot no persegueix cap gran volum de vendes d'aquest model al mercat estatal, sinó reforçar el 3008 amb un vehicle que com que disposa de tracció total, té més aptituds tot terreny i, sobretot, satisfà un tipus de client ben determinat i que sap perfectament què vol. Per això la gamma del 4008 quedi limitada a una sola versió, amb motor turbodièsel HDi de 150 CV, canvi manual, tracció total i nivell d'equipament Allure, el més complet.

Tant la plataforma, 30 cm més curta que en el 4007 i amb la mateixa distància entre eixos (2,67 metres) i amplada de vies, com els elements mecànics procedeixen de Mitsubishi. Però igual com a Peugeot mostren el seu estil allà on la carrosseria reflecteix més l'identitat d'una marca i en la percepció de qualitat dins l'habitacle ampli, el grup PSA també ha intervingut en l'enduriment de les suspensions i la direcció –dos punts importants en la precisió de la conducció– i en el filtratge acústic. I al motor, sobrealimentat amb turbo de geometria variable i amb un valor de compressió molt baix per a un propulsor de gasoil (14.9), se li ha millorat l'entrega de parell.

El rendiment d'aquest propulsor, dotat de sistema Start/Stop, és excel·lent, igual com el comportament del cotxe, sempre ben aferrat a l'asfalt i àgil en totes les condicions. En pistes forestals se'n surt dignament i, si la cosa es complica, res més senzill que moure la rodeta que hi ha just rere la palanca del canvi i passar de dues a quatre rodes motrius, amb repartiment variable i automàtic de la força en cada eix, fins al 82% al posterior en situacions de poca adherència. L'amplitud de l'habitacle es complementa amb un maleter que, en configuració normal i amb roda de recanvi petita al seu interior, ofereix un volum útil de 416 litres.

MOTOR: 1.798 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo. POTÈNCIA: 150 CV a 4.000 rpm. PARELL: 300 Nm a 2.000 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. TRACCIÓ: Davantera, transferible a total. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,340/1,800/1,625 m. PES: 1.570 kg. DE 0 A 100 KM/H: 11,5 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 198 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,6 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 147 g/km. PREU: 31.900 euros. WEB: www.peugeot.es.

El més distintiu

El Peugeot 4008 es ven només en nivell d'equipament Allure. Això vol dir que, de sèrie, porta fars de xenó, llums de dia de LED, tapisseria de cuir, climatitzador, sensors d'aparcament, de pluja i d'encesa automàtica dels llums, i llandes de 18 polzades. En seguretat, disposa de tota mena d'airbags, control d'estabilitat, ajuda a arrencades en pujada, regulador de velocitat i mans lliures Bluetooth. Com a opcions: el navegador i el sostre panoràmic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.