El llistó torna a anar cap amunt
N'hi ha prou d'agafar com a referència les 20 noves patents que incorpora la nova generació de l'Scoopy per entendre fins a quin punt Honda ha fet evolucionar aquest escúter urbà per excel·lència
Per a qui conegui les virtuts tradicionals de l'Scoopy –que des del seu naixement, l'any 1984, no ha deixat d'evolucionar– serà de bon entendre que amb uns referents tan bons Honda s'hagi hagut d'esforçar en el desenvolupament de la nova generació d'aquesta icona dels escúters urbans. Els requisits fonamentals que es va plantejar la marca japonesa van ser crear un model completament nou que fos el més eficient de la seva categoria, que respectés la personalitat del seu antecessor afegint-li quelcom més en estil i funcionalitat i, finalment, enriquir-li l'equipament i oferir el millor compromís entre producte i preu. Objectius perfectament aconseguits.
El motor d'aquest SH 125i és completament nou, realitzat a partir de la tecnologia de baixa fricció, amb la injecció PGM-FI reprogramada i dotat del sistema d'aturada i engegada automàtica. El resultat és una eficiència superior en un 25% a la del model anterior. Estèticament, el nou Scoopy manté la seva personalitat tan característica, en la qual hi tenen molt a veure la finesa del cos i les llandes de 16 polzades, ara amb deu radis. I com que el radiador ha passat a formar part integral del motor, els dissenyadors han tingut més llibertat en la definició d'una part frontal d'estil molt actual, entorn d'un compacte far de quatre lents. El xassís ha estat revisat a fons, és més lleuger i fa guanyar encara més punts a la facilitat de conducció i el magnífic comportament dinàmic d'aquest escúter, que a diferència dels seus antecessors ara pot encabir un casc integral sota el seient.
Però més enllà de l'estètica i la funcionalitat, un dels valors més importants del nou Scoopy és la possibilitat de disposar del sistema d'antiblocatge de frens, amb tot el que això representa en la millora de la seguretat. I l'amortidor posterior ha passat de tres a cinc ajustaments de precàrrega, per poder ajustar millor la suspensió quan se circula amb acompanyant.
Més de 350 quilòmetres d'autonomia
El càlcul és simple. Només cal agafar com a referència els 7,5 litres de capacitat del dipòsit de combustible i el consum mitjà de 2,1 litres/100 km que declara Honda per arribar a la conclusió que el nou Scoopy permet anar una mica més enllà dels 350 km sense fer cap visita a la benzinera. La marca japonesa ha filat molt prim en el desenvolupament del motor de nova generació de l'Scoopy SH 125i, preservant una bona entrega de potència per quan calgui i alhora reduint al mínim el consum. Un factor fonamental és el sistema d'aturada automàtica del motor després de tres segons al ralentí, amb arrencada instantània tan punt el conductor fa girar el puny de l'accelerador. Per aconseguir encabir aquest sistema, reduir el nombre de peces i obtenir la major centralització de les masses del motor, Honda ha fet una acurada utilització de les tecnologies de baixa fricció.