Per començar, un derbi
Hoquei sobre patins. L'OK Lliga s'inicia amb tres equips gironins en competició, el Muralla Òptica Blanes, el SHUM Grupo Maestre i el Lloret, i amb el FC Barcelona com a gran favorit
L'OK Lliga comença amb força per als tres equips gironins que la disputaran enguany i en la primera jornada ja hi ha un derbi selvatà entre el Lloret i el Muralla Òptica Blanes. El SHUM Grupo Maestre rebrà a casa el Vic, que s'ha reforçat i vol tornar a estar entre els grans. Per començar, hi haurà compromisos complicats i interessants per intentar sumar els primers punts.
El derbi entre els lloretencs i els blanencs s'ha disputat en nou ocasions a la màxima categoria i el Lloret n'ha guanyat quatre i el Blanes només un. En quatre ocasions van empatar. Els dos últims derbis que han disputat a la pista de Lloret a la màxima categoria (2009/2010 i 2010/2011) van finalitzar amb un empat a quatre gols. El precedent més recent d'un enfrontament SHUM-Vic va ser en l'última jornada de la temporada passada i els maçanetencs van guanyar per 7-5.
En aquesta temporada podrien haver estat quatre els equips gironins a l'OK Lliga, ja que el GEiEG també va aconseguir l'ascens –com el Lloret–, però va renunciar per motius econòmics. Els lloretencs, que retornen a la màxima categoria, tenen com a objectiu aconseguir la permanència, mentre que els blanencs i els maçanetencs aspiren a estar en la zona mitjana i intentar treure el cap com més amunt millor, sobretot al final de la primera volta per intentar classificar-se per la copa, tal com van fer la temporada passada.
Només una lliga regular
La competició recupera els setze equips com fa tres exercicis, però sense play-off per decidir el títol. Els tres últims classificats baixaran a primera estatal. La copa la discutiran entre el 28 de febrer i el 3 de març els vuit millors equips al final de la primera volta.
ELS PRIMERS PUNTS
El Lloret rep el Blanes en l'inici de la competició, i el SHUM juga a casa contra el VicLa crisi engrandeix l'abisme
El trastorn bipolar diagnosticat el curs passat en l'OK Lliga exercit pel Barça i el Liceo presenta tots els símptomes d'haver progressat amb l'agreujament de la crisi. Plantilles més reduïdes, sous retallats i l'aposta pels joves del planter són el pa de cada dia en un entorn advers en què el sol fet de mantenir l'equip ja és un què. La millor lliga del món és més precària que mai, però segueix reunint la flor i nata d'aquest esport. El Barça, que defensa el títol i que en la supercopa ha constatat que va per feina, és el màxim favorit per qualitat i per amplitud de plantilla. El Liceo sembla l'únic amb capacitat per discutir-li la supremacia perquè té un equip titular potentíssim, tot i que ha escurçat plantilla. El gran dubte del conjunt gallec serà saber si és capaç de mantenir el ritme.