Societat

Les contínues vagues en el metro i els autobusos generen unes pèrdues d'1,5 milions d'euros a TMB

L'empresa explica que, després d'una setmana de negociacions, “a l'últim moment i per aspectes formals, el sindicats no s'han adherit a l'acord” per posar-hi fi

Un total de 859.000 persones de l'àrea metropolitana de Barcelona reben l'impacte de l'alteració del servei

Si no hi ha una rectificació per part dels convocants en les pròximes hores, dilluns es produirà una nova jornada d'aturades al metro i als autobusos de Barcelona. Protesten contra la decisió de l'empresa municipal TMB d'aplicar-los el reial decret del govern espanyol que elimina la paga de Nadal als empleats públics. I amb aquest ja seran 14 dies d'alteració del servei de metro i bus en poc més d'una mes, que han generat una pèrdua d'ingressos a l'empresa d'1,5 milions d'euros.

Així, fins avui ha tingut lloc una jornada de vaga total de metro i bus (17 de setembre), una jornada de vaga total a metro (24 de setembre), una jornada de vaga total a bus (1 d'octubre), una jornada d'aturades parcials a metro (7 d'octubre) i deu jornades d'aturades intermitents al bus, tots els laborables des del 5 d'octubre. Davant d'això, l'empresa vol ressaltar que durant tota aquesta setmana la direcció de TMB ha mantingut intenses reunions amb els sindicats convocants de les vagues, amb la mediació del departament d'Empresa i Ocupació del govern, per intentar arribar a un acord i minimitzar l'impacte de l'aplicació de la normativa estatal. I assegura que, malgrat “s'havia arribat a un acord sobre el fons de la qüestió, a l'últim moment i per aspectes purament formals, el sindicats van optar per no adherir-se al document”.

En aquest context, TMB denuncia que aquestes convocatòries busquen el major impacte en el servei, el màxim perjudici econòmic per a l'empresa i el mínim cost en la nòmina dels treballadors. “A Bus per exemple, les aturades parcials de dues hores tenen una escassa repercussió en el descompte salarial del conductors, que utilitzen gran part del temps en desplaçar-se a la cotxera, un temps que compta com a treballat, i al cap d'una estona tornen a la línia, amb la conseqüent despesa de combustible”, detalla la companyia a través d'un comunicat.

TMB explica que considera “injust el càstig infligit a la ciutadania de l'àrea metropolitana”, el 21% de la qual fa servir una o més vegades el metro o el bus en els dies feiners. En total, segons les dades de la companyia, 859.000 persones reben l'impacte de les vagues i les aturades.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.