La progressió hi és i es nota
La quarta generació del Honda CR-V millora en tots els aspectes la seva antecessora i per primera vegada ofereix la possibilitat de combinar el motor de gasolina amb la tracció davantera
En la quarta generació del CR-V, Honda no ha volgut fer canvis tan radicals com els que havia aplicat sis anys abans en la seva antecessora. El concepte dels SUV de format mitjà amb més característiques de monovolum –pel que fa a les formes i utilitat– i de turisme –quant a conducció– que no pas de tot terreny no només continua plenament vigent sinó que a Europa va guanyant adeptes. D'aquí que el nou CR-V, construït a la planta de Swindon (Anglaterra), mantingui el que es podria considerar una línia continuista. De canvis i millores, però, n'hi ha en tots els apartats i es noten.
Per començar, en l'aspecte exterior, més estilitzat dinàmic i amb aires d'haver crescut en llargada, quan en realitat el vehicle és 5 mm més curt. Al frontal se'l veu més expressiu, el parabrisa és més inclinat –la base dels pilars queda 6 cm més endavant–, el sostre és 3 cm més baix, les finestretes laterals del darrere són més allargades i els grups òptics posteriors, més dimensionats, rematen un conjunt que amb l'efecte afegit d'un carenat inferior ha millorat un 6'5% la seva aerodinàmica.
A l'interior, l'amplitud i l'espai no es queden només en una sensació sinó que són ben reals malgrat que l'altura del sostre és menor. L'aspecte general és impecable i la posició al volant, perfecta. I el tacte de conducció és absolutament convincent, entre altres coses pels ajustaments en les suspensions (un 10% més de capacitat d'esmorteïment) i la rigidesa superior de la carrosseria en flexió (7%) i torsió (9%). Pel que fa al maleter, no només el volum útil és superior sinó que la càrrega i descàrrega es fan més còmodament perquè la plataforma és més baixa i la porta posterior pot ser amb obertura elèctrica.
Els motors són els mateixos de la generació anterior però amb eficiència millorada. El de gasoil –completament d'alumini– manté invariades les xifres de potència i parell però és més silenciós i les emissions de CO2 han baixat un 12% en les versions amb canvi manual. I el de gasolina ha guanyat 5 CV mentre que les emissions han disminuït 19 g/km amb canvi manual i 20 g/km en el cas del canvi automàtic.
El nou Honda CR-V arriba precedit per l'èxit dels seus antecessors, amb cinc milions d'unitats venudes des de l'any 1995 en més de 160 països. Al mercat estatal representa un 40% del volum operatiu de la marca japonesa.
Tracció total, i ara, amb accionament electrònic
Una de les novetats de la quarta generació del Honda CR-V és que per primera vegada està disponible únicament amb tracció davantera, associada al motor de gasolina i com a versió d'accés a la gamma, amb un preu de 2.700 euros per sota de l'equivalent en gasoil (amb tracció total). A diferència del sistema anterior, la tracció 4x4 ara s'acciona per un sistema electrònic, que comparat amb l'anterior de tipus hidràulic estalvia uns 16 quilos de pes i redueix en un 59% les friccions internes. Les versions amb canvi automàtic disposen, a més, de control de velocitat en baixades, útil en situacions complicades en pistes forestals. Pel que fa a la seguretat, el nou CR-V ofereix un equipament molt complet, amb llums de xenó, control d'estabilitat (també per a remolc), direcció electrònica adaptable al moviment, sistema de manteniment de carril i de prevenció i mitigació d'impactes.