Màrqueting, moda i tendències socials
Cada cop són més els dissenyadors i marques de moda nacionals i estrangers que aposten per llançar marques i col·leccions per a dones “reals”.
El màrqueting de la moda és una àrea professional d'interès apassionant, no només per als experts i especialistes, sinó per a tota persona atenta a les tendències socials que defineixen el nostre entorn.
Fa pocs dies, un article se centrava en les tendències que s'observen en el món de la moda, per les quals les empreses amplien la seva oferta de productes, en aquest cas peces de vestir, destinades a segments del mercat als quals potser no se'ls hi havia dedicat prou atenció fins ara. De fet, cada cop són més els dissenyadors i marques de moda nacionals i estrangers que aposten per llançar marques i col·leccions per a dones “reals”.
Segons els experts, com Inmaculada Urrea o Nuria Aragonés entre altres, juntament amb el professor de la Universitat Abat Oliba CEU, José Luis del Olmo, en general, la inclusió d'aquestes talles a les peces de vestuari obeeix a la voluntat d'augmentar l'oferta per incrementar el volum de vendes. Això, des d'un punt de vista econòmic és legítim i font de progrés, si entenem que l'expectativa de benefici és una senya que el mercat dóna als agents econòmics (en aquest cas els fabricants de roba) per cobrir necessitats que són demandades pels consumidors que, en aquest cas, precisen talles una mica més grans que les que ofereixen les games estàndard.
José Luis del Olmo, director del grau en Màrqueting i Direcció Comercial, de qui és l'article citat, destaca l'opinió que les noves línies de talles especials són una eina de les empreses per augmentar la demanda.
Descrit així i en un text breu, potser no queden reflectits els matisos necessaris quan un expert de la comercialització descriu aquest fenomen, en el sentit que augmentar els clients potencials, si es fa amb lògica empresarial generadora de beneficis, tindrà un efecte positiu en ampliar el mercat a servir, és a dir, perfecciona l'oferta.
Una major oferta de productes generarà, sens dubte, una millor cobertura del mercat, normalitzant allò normal en amplis segments de la població pel que fa a talles. A més, contribuirà a millorar les possibilitats d'elecció, fet que introduirà benestar en igualar la possibilitat de vestir, sense servituds excessives i artificials imposades per uns codis estètics (la primesa) que precisen una revisió.
Tot plegat són esbossos que reflecteixen la importància del sector de la moda, tant en l'àmbit industrial com en el social, una matèria a què José Luis del Olmo ha dedicat i hi segueix dedicant esforços, ja sigui en la docència universitària com en les seves publicacions acadèmiques i de divulgació.