L'equilibri perfecte
Seat fa un pas més en el seu programa de respecte pel medi ambient amb la imminent arribada del nou León Ecomotive, ara amb el motor 1.6 TDI, que també garanteix prestacions i dinamisme
Després d'haver estat l'any passat la marca capdavantera a l'Estat espanyol en vehicles amb emissions de CO2 per sota dels 120 g/km i, per tant, exempts de pagar l'impost de circulació, Seat aspira aquest any al lideratge absolut de vendes en el mercat estatal. I ho fa sense renunciar als principis de respecte pel medi ambient i mantenint el caràcter dinàmic i esportiu que caracteritzen la majoria dels seus productes.
El nou Seat León Ecomotive, que arribarà d'aquí a pocs dies, s'adiu perfectament amb les premisses de la marca de Martorell. Substituint l'anterior motor 1.9 TDI pel nou turbodièsel 1.6 common rail amb canvi de relacions una mica més llargues i dotant-lo dels sistemes Start/Stop i de recuperació d'energia, aquesta versió del León manté invariada la potència i les bones sensacions que aporta al conductor, però les emissions de CO2 baixen fins a uns significatius 99 g/km. Per arribar fins aquí també s'ha afinat l'aerodinàmica –graella frontal tancada, deflectors als passos de rodes i eix posterior carenat– i se l'ha dotat de pneumàtics específics.
Bones sensacions i mínim consum
El nou Seat León Ecomotive demostra que l'eficiència ecològica és perfectament compatible amb el dinamisme, un cert toc d'esportivitat i, en definitiva, allò que fa que un cotxe trameti sensacions i emotivitat al seu conductor. En aquest cas hi intervenen la reconeguda qualitat del xassís i les fermes suspensions del León, així com el tacte de la direcció i la resposta dels frens. Què seria, però, de tot aquest conjunt sense un motor com cal? Doncs bé, el propulsor 1.6 TDI compleix perfectament tots els requisits.
Silenciós al ralentí, en carreteres rectilínies o autopista manté la velocitat de creuer amb una sonoritat realment baixa, ja que circulant a velocitats legals gira com a molt a mig règim i, per tant, amb un consum de gasoil francament irrisori. Tant, que en una conducció acurada la mitjana pràcticament correspon amb l'homologada per la marca. I quan cal recuperar, ho fa sense el menor símptoma de mandra. Si canviem de decorat i agafem una carretera sinuosa de muntanya, empeny amb solvència en les pujades –òbviament, gastant una mica més– i el xassís certifica les seves virtuts innates, incrementades ara gràcies a l'autoblocant electrònic XDS –que forma part de l'equipament de sèrie– i sense que els pneumàtics de baix fregament condicionin.
El GTI ecològic
El model d'accés a la gamma Ecomotive de Seat és l'Ibiza amb motor 1.4 TDI de tres cilindres, amb 80 CV i 195 Nm i dotat de filtre de partícules. La feina feta al motor, l'aerodinàmica i el pes més baix fan que el consum mitjà de gasoil sigui de 3,7 litres/100 km i les emissions de CO2, de 98 g/km. Però la novetat de Seat dins la gamma Ibiza no porta el distintiu Ecomotive sinó la sigla FR, tot un símbol d'esportivitat que en aquest cas no s'allunya del concepte que ens ocupa. I és que la firma de Martorell posarà en escena el mes que ve la versió de l'Ibiza FR amb motor 2.0 TDI de 143 CV, amb injecció common rail i filtre de partícules. La marca el qualifica de GTI ecològic, ja que consumeix una mitjana de 4,6 litres/100 km de gasoil i emet 119 g/km de CO2, per la qual cosa no pagarà impost de matriculació. Seat anuncia un preu de 19.560 euros per a la versió de tres portes i de 19.900 euros per a la de cinc.
Dues versions
El Seat León Ecomotive 1.6 TDI es començarà a vendre al febrer en versions Reference i Style. El control d'estabilitat, el sistema XDS i els airbags frontals, laterals i de cortina seran de sèrie, com els llums de boira i el volant multifunció. L'Style canvia l'aire condicionat pel climatitzador i afegeix sensors de pluja i encesa automàtica dels llums.
Estalvi d'energia
A més del sistema Start/Stop, que segons Seat redueix 8 g/km les emissions, aquest León disposa d'un sistema de recuperació de l'energia despresa en frenades i desacceleracions. Aquesta energia recuperada aporta més intensitat de càrrega a la bateria i redueix l'exigència de l'alternador en la posterior fase d'acceleració.