El llistó segueix pujant

Porsche demostra amb el prototip 918 Spyder fins on es pot arribar amb la tecnologia híbrida. Aquest biplaça supera els 700 CV de potència i pot gastar menys gasolina que qualsevol utilitari

És capaç de completar una volta al Nordschleife de Nürburgring en menys de 7 minuts i mig i, en aquell mateix traçat, deixar enrere un Porsche Carrera GT. Accelera de 0 a 100 en només 3,2 segons i supera els 320 km/h. I si a ple rendiment va més enllà dels 700 CV de potència –500 procedents del motor de gasolina 3.4-V8 i 218 dels propulsors elèctrics situats a cada eix–, també és capaç, en conducció econòmica, de gastar només 3 litres de gasolina cada 100 km i limitar les emissions de CO2 a 70 g/km. Aquesta és una breu exposició del que Porsche ha aconseguit amb el 918 Spyder, el fabulós biplaça híbrid que en format de prototip va presentar al Saló de Ginebra. Tot un aval per a la tecnologia híbrida i l'electromobilitat que la marca alemanya farà cada vegada més present en els seus models de sèrie.

Quatre programes.

Amb un gest tan senzill com és ara prémer un botó situat al volant, es poden seleccionar quatre modes de funcionament del 918 Spyder, des del simplement elèctric amb autonomia per a 25 quilòmetres fins al denominat Race Hybrid, en què els tots els sistemes de propulsió espremen les prestacions pures. I si la bateria està completament carregada, es disposa encara d'una reserva suplementària de potència.

Als que es pregunten si algun dia Porsche arribarà a fabricar unitats en sèrie d'aquest biplaça, la resposta és que sempre hi haurà algú disposat a pagar el que sigui per posseir un cotxe tan excepcional. De segur que no calen més explicacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.