Paraula d'artista
Creador de models esportius emblemàtics i que es poden conceptuar com autèntiques obres d'art, Frank Stephenson diu que l'automòbil exigeix en aquests moments més que creativitat
Va començar la seva trajectòria professional a Ford, ha treballat com a dissenyador per a BMW, Ferrari, Maserati, Lancia, Alfa Romeo i Fiat, i de la seva creativitat han sortit obres com ara l'aleró posterior del Ford Escort Cosworth, el BMW X5, l'actual Mini, l'Alfa Romeo 8C o el nou Lancia Delta. Nascut l'any 1959, Frank Stephenson també va tenir una bona intervenció en el disseny dels Ferrari F430 i 599 GTB Fiorano, i a l'hora de fer un balanç de quina és la seva obra preferida intenta ser al màxim d'equànime, tot i deixar entreveure que el Maserati MC12 ocupa un lloc preferent.
Director de disseny de McLaren Automotive des de l'any 2008, Stephenson va fer una conferència el mes passat a l'IED (Institut Europeu de Disseny) de Barcelona sobre la creativitat i disciplina en el disseny, en la qual va explicar que en aquests moments cal més que creativitat per poder arribar a solucions actualment inexistents en el món de l'automòbil i treure un major profit del procés de disseny. Stephenson també es va referir a les noves fonts d'energia i va revelar que McLaren treballa en solucions que canviaran completament la imatge actual dels cotxes de sèrie, ja que l'eficiència marcarà el disseny. En el cas concret dels cotxes elèctrics, Stephenson considera que encara hi ha molta feina a fer en un apartat tan fonamental com són les bateries, per alleugerir-les, reduir-ne les mides i incrementar la capacitat de càrrega en benefici d'una superior autonomia.
McLaren MP4 12C, la creació més recent
La conferència de Frank Stephenson a Barcelona va tenir lloc sis dies abans de la presentació oficial del McLaren MP4-12C, la creació més recent i, segons va afirmar, un bon exemple de l'aposta per aplicar un disseny i tecnologia innovadors. Un resultat ben visible d'això és el pes, d'uns 1.300 quilos, resultat de la utilització de fibra de carboni i magnesi en la seva estructura i de la priorització d'elements lleugers com ara la bateria de liti en lloc de la convencional. Amb aquest model esportiu, McLaren Automotive inicia la competència directa a Ferrari. L'MP4-12C tindrà 600 CV i el seu preu oscil·larà entre 140.000 i 195.000 euros. Les primeres unitats s'entregaran el 2011, any en què la marca britànica preveu distribuir-ne 1.000 exemplars.