Cap a la mobilitat més neta

Un grup d'emprenedors catalans treballa en el desenvolupament d'una xarxa d'estacions de recàrrega elèctrica múltiple, simultània i controlada a distància, per a vehicles de dues rodes

El parc motociclista de Barcelona, el més nombrós d'Europa després del de Roma, ha inspirat el projecte Mobec Point, amb el qual un grup d'emprenedors catalans treballa per desenvolupar una xarxa d'estacions de recàrrega múltiple i simultània –fins a 25 endolls, si cal– i que ocupin poc espai, per a vehicles elèctrics, majoritàriament de dues rodes, però sense excloure els de quatre. La idea és aprofitar els espais de la via pública ja habilitats com a aparcament de motos per instal·lar-hi estacions de càrrega, que s'alimentaran d'energia procedent de fonts renovables –aquesta és la condició fonamental– amb la reserva que elles mateixes produiran a través d'una placa solar, un símbol de sostenibilitat mediambiental.

Els promotors d'aquesta idea mantenen converses amb institucions i empreses comercialitzadores d'energia amb vista a la instal·lació d'estacions de càrrega a diferents localitats de Catalunya. El mètode d'ús serà molt senzill. Els usuaris interessats a beneficiar-se d'aquest servei posseiran una targeta identificativa compatible amb tots els Mobec Point i altres punts de recàrrega elèctrica. Un cop identificat, l'usuari marcarà en una pantalla el temps desitjat de recàrrega. Realitzat aquest pas, s'obrirà el tancament de seguretat de la presa de connexió i al cap d'uns segons –i sempre que l'endoll estigui correctament connectat– es tornarà a tancar per garantir la seguretat i la no-interrupció de la recàrrega. Aquesta operació es podrà controlar a distància, mitjançant una aplicació instal·lada al telèfon mòbil o bé a través del web de Mobec Point.

Escúter elèctric de Rieju

A través d'Acc1ó, agència per a la innovació i la internacionalització de les empreses catalanes, la Generalitat aportarà 800.000 euros en ajudes al projecte de construcció d'un escúter elèctric, desenvolupat per Rieju juntament amb cinc empreses catalanes més: Arianetech, JJuan, Guilera, Beon Automotive i Advanced Frame Technology. Segons Jordi Riera, gerent de Rieju, es pretén que aquest sigui «un vehicle petit i robust, per a l'àmbit urbà». Aquest escúter tindrà una autonomia d'uns 30 quilòmetres, quantitat que duplica amb escreix la mitjana de distància que els usuaris de les motos recorren diàriament en nuclis urbans. Segons Riera, el mes de setembre o octubre d'aquest mateix any, Rieju presentarà el prototip d'aquest escúter. El pas següent serà la fabricació en sèrie i la comercialització, que segons previsions podria començar cap a la meitat del 2011.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.