Esportiu i híbrid
Honda iniciarà el mes que ve la comercialització del CR-Z, un cupè que no només basa el seu reclam en unes atractives línies esportives, sinó també perquè utilitza la tecnologia híbrida
Tot i que els separen més de 25 anys, el CR-Z manté una visible relació estètica amb aquell CR-X que en el seu temps tant va agradar als europeus i americans. De fet, Honda ha seguit la tendència que, com s'ha vist en altres casos, sol obtenir una bona acollida. El CR-Z és un cupè de dimensions compactes i bon reclam visual, que s'adiu d'allò més amb la filosofia esportiva que Honda sembla disposada a recuperar. Però les referències al passat queden només aquí, en l'estil, perquè la resta és absolutament avantguardista.
I és que Honda ha traslladat al CR-Z la tecnologia híbrida que, combinant un motor tèrmic i el sistema elèctric IMA, va introduir al mercat estatal fa poc més d'un any amb l'Insight, 30 cm més llarg que el CR-Z i 4,5 cm més estret. En aquest cas, però, el propulsor de gasolina és un i-VTEC de 1.5 litres –que s'estrena a Europa– modificat per poder cabre sota el baix capó i combinat no amb un canvi automàtic CVT, sinó amb una caixa manual de sis marxes. El que dèiem, mana l'esportivitat. I això també es manifesta en les suspensions i la lleugeresa de tot el cotxe. En total, segons Honda, rendeix 124 CV i 174 Nm. Un parell idèntic al del Civic 1.8, però que en aquest cas s'obté a partir de només 1.500 rpm i a canvi d'un baix consum de gasolina i amb 35 g/km menys de CO2 emesos a l'aire.
Combinació motriu inèdita
El CR-Z és el primer cotxe de Honda que combina el motor i-VTEC 1.5 multivàlvules amb el sistema IMA, pel qual la marca japonesa ofereix una garantia de 5 anys o 100.000 km. Un conjunt que, a banda del que representa en estalvi de gasolina i disminució de les emissions, també manifesta la seva efectivitat des del primer moment. I és que el motor elèctric tramet el seu parell màxim just després d'arrencar, la qual cosa incrementa la força de les acceleracions més de 70 Nm i fa d'allò més plana la corba de parell, força inhabitual en els motors atmosfèrics.
El Honda CR-Z possibilita tres modes de conducció, Econ, Normal i Sport, que es poden seleccionar segons les condicions del trànsit –no és el mateix circular dins la ciutat o plantejar-se disfrutar de l'esportivitat en una carretera sinuosa– i intervenen reajustant paràmetres com ara la resposta de l'accelerador, la direcció, la climatització o l'assistència procedent del sistema IMA. I com que l'eficiència no necessàriament ha de deixar de banda l'esportivitat, Honda ha desenvolupat per a aquest cotxe un escapament dotat d'una sonoritat a l'altura de les circumstàncies.
Ergonomia acurada
Honda ha donat un paper fonamental a l'ergonomia dins l'habitacle del CR-Z, on també queda ben reflectida l'esportivitat amb elements com ara els pedals d'alumini perforats, el disseny dels seients davanters o el volant folrat de pell i amb repunts blaus, tots de sèrie en qualsevol de les tres versions, sempre amb la mateixa mecànica. La gamma comença amb la versió Sport, que de sèrie té sis airbags, control d'estabilitat i d'assistència en pujades, climatitzador, botó d'engegada, ancoratges Isofix, llums de boira i llandes d'aliatge de 16 polzades. La versió GT (23.400 euros) hi afegeix llums de xenó amb encesa automàtica, sensor de pluja, alarma, seients davanters calefactables, Bluetooth, miralls plegables elèctricament i sensors d'aparcament. El nivell més elevat GT Plus (25.200 euros) disposa de sostre panoràmic. Honda preveu vendre 20.000 unitats del CR-Z a Europa en un any complet, 1.200 al mercat estatal.
Tal com cal
Com s'escau en un cotxe esportiu, el compta-revolucions presideix el quadre d'instruments i al centre de l'esfera hi ha el velocímetre digital, de perfecta lectura. La il·luminació del quadre varia segons el tipus de conducció: tonalitat verda per a la més ecològica i blava en acceleracions o frenades. La vermella queda reservada per al mode Sport.
De bon plegar
N'hi ha prou amb un sol moviment per plegar els seients posteriors. Això permet ampliar fins a 401 litres el volum del maleter, de 225 litres en configuració normal (versió Sport). Aquesta zona també disposa d'un espai amagat sota la plataforma (19 litres), ideal per desar objectes fora de la vista.