Berlina de l’any
Disseny revolucionari, gran autonomia i espai interior, pilars del Ioniq 6, el segon model de la marca elèctrica de Hyundai
Hyundai presumeix de lideratge mundial en mobilitat electrificada i, de retruc, en sostenibilitat. Són més que paraules, atès que la companyia coreana col·labora amb l’organització de conservació marina Healthy Seas («Oceans Sans») i, per exemple, fa el fil de les estores dels cotxes Ioniq amb les xarxes fantasma que recull del mar. El llançament del Ioniq 6 en referma la posició en aquest àmbit.
El Ioniq 6 és el segon model de la marca de vehicles elèctrics de bateries Ioniq de Hyundai. Té la mateixa base que el Ioniq 5, la plataforma modular elèctrica global E-GMP desenvolupada per Hyundai. Però la fesomia és del tot diferent. Si el Ioniq 5 és un CUV, o crossover compacte, la marca defineix el Ioniq 6 com una berlina aerodinàmica elèctrica (la traducció més acurada del sintagma en anglès «electrified streamliner»).
L’aerodinàmica és, sens dubte, una de les grans virtuts del disseny del Ioniq 6, amb un coeficient de penetració molt baix, de 0,21, que n’ha d’afavorir l’eficiència energètica i, de retruc, l’autonomia. El perfil aerodinàmic dibuixa una sola línia estilitzada i representa els conceptes de l’«esportivitat sensual» i el «futurisme optimista», tot refermant el vincle emocional entre les persones i els automòbils. Una altra gran virtut és l’espai interior, gràcies a una distància entre eixos llarga, que s’acosta als 3 metres. Hyundai assegura que l’ha dissenyat perquè sigui un espai personal per relaxar-se, confortable i pràctic alhora.
La plataforma E-GMP permet la càrrega ultraràpida de 800 V i incorpora la tecnologia V2L («de vehicle a càrrega»), que fa possible alimentar altres dispositius elèctrics en marxa o amb el cotxe aturat. El Ioniq 6 té una autonomia de fins a 614 quilòmetres i està disponible amb dues mides de bateria: de 53 kWh, amb un motor elèctric de 151 CV i tracció al darrere; o de 77 kWh, que permet escollir entre un Ioniq 6 de tracció al darrere i 228 CV o un de tracció a les quatre rodes i 325 CV; en aquest últim cas, el cotxe porta un motor elèctric sobre cadascun dels eixos.
hyundai ioniq 6
CARROSSERIA:
MOTOR:
TRANSMISSIÓ:
PREU: