París, l'aparador de l'art
Per als que consideren que la tecnologia té tant d'art com el que se li reconeix al disseny, el Saló de París ha tornat a fer embadalir. I és que pensar en el futur dóna per a molt
Al Saló de París –el Mondial de l'Automobile, que en diuen els organitzadors– no s'hi va perquè sí. I això ho saben els fabricants d'automòbils i també el públic. París és una cita a part dins el conjunt de salons europeus. I per aquest motiu les marques s'esforcen per mostrar-hi cada dos anys el bo i millor del que són capaces de fer. Què és, però, «el bo i millor»? Alguns reserven aquests conceptes únicament a la tecnologia, ara que tenim al davant un futur engrescador per a les idees, sempre amb l'ecologia i el medi ambient com a prioritats. I altres, més tradicionalistes, prioritzen més l'embolcall que el contingut però donant per fet que el conjunt de tot plegat no desentonarà mai.
Un exemple el tenim en el Concept C-X75, amb què Jaguar s'ha proposat fer el cotxe més bonic de la seva història. Atractiu bo és, sens dubte. Però també ecològic, perquè quatre motors elèctrics –un per roda– eleven la potència més enllà dels 500 CV i unes microturbines de gas carreguen les bateries i allarguen l'autonomia fins a 900 km. Pel que fa a prestacions, l'aspecte no enganya: de 0 a 100 km/h en només 3,4 segons. Cal explicar res més?
Molt més pròxim a les possibilitats del gran públic, l'Opel GTC mostra les línies de disseny que d'aquí a no gaire temps seran habituals en els models de la marca alemanya. I, per proximitat, el Seat IBE, el prototip d'un cupè de només 3,8 metres de llargada, amb propulsió exclusivament elèctrica (102 CV) i que també mostra les formes que anirà aplicant la marca de Martorell. Especialment seductor, amb el seu capó davanter allargat, proporcions perfectes i, en definitiva, un classicisme exuberant, és el Concept Serie 6 Coupé de BMW. Sí, de moment un cotxe de concepte. Però, coneixent el tarannà de la firma alemanya, es pot donar per fet que el futur cupè de la Sèrie 6 en diferirà ben poc.