Canals

SUV enfocat a l'asfalt

En la seva tercera generació, el Kia Sportage és més europeu que mai, tant en reclam estètic i funcionalitat com en comportament dinàmic

Que bé que va aquest cotxe. Per arri­bar a aquesta con­clusió n'hi ha prou con­duint el nou Kia Spor­tage 2.0 CRDi en una car­re­tera ràpida i una mica sinu­osa. El motor empeny, els frens estan a l'altura i la nova direcció elèctrica pro­por­ci­ona un bon tacte d'on tre­pit­gen les rodes. I d'inèrcies i balan­ceig en fre­na­des i revolts, els jus­tos i prou, la qual cosa és d'agrair en un SUV. Pot­ser hi haurà qui el trobi un pèl dur de sus­pen­si­ons, però ningú que es queixi que això li resta con­fort. La lec­tura de la fitxa tècnica d'aquest Spor­tage no deixa dub­tes: el motor té injecció com­mon rail per reduir soroll i vibra­ci­ons, i turbo de geo­me­tria vari­a­ble per garan­tir un nota­ble nom­bre de parell tot just sor­tir del ralentí. I la nova pla­ta­forma faci­lita els avan­tat­ges de la sus­pensió poste­rior mul­ti­braç, tant des del punt de vista dinàmic com per afa­vo­rir la bona capa­ci­tat del male­ter (564 litres en con­fi­gu­ració nor­mal).

Amb el nou Spor­tage, Kia s'afe­geix a la tendència d'enca­rar més i més cap a l'asfalt els SUV d'aquesta cate­go­ria. D'aquí que l'altura lliure hagi bai­xat a 17 cm, 2,5 menys que abans però sufi­ci­ents per cir­cu­lar –sense espe­rit aven­tu­rer– sobre pis­tes fores­tals. I si les excur­si­ons han de ser freqüents, amb 2.000 euros més es dis­posa de tracció total (sense reduc­to­res i ges­ti­o­nada electrònica­ment). En qual­se­vol cas, la garan­tia sem­pre serà de set anys.

MOTOR:
1.995 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa common rail i turbo de geometria variable.
POTÈNCIA:
136 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
319 Nm a 1.800 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,440/1,855/1,635 m.
DIÀMETRE DE GIR:
10,58 metres.
DE 0 A 100 KM/H:
10,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
182 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,5 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
147 g/km.
PREU (Drive 4x2):
26.500 euros.

Tracció davantera o total i canvi manual o automàtic

El Kia Sportage 2.0 CRDi es pot triar en versions Drive (amb tracció davantera o total) i Emotion 4x4, amb transmissió manual (31.500 euros) o automàtica de sis marxes (34.000 euros). De sèrie, totes tenen control de fre en baixades, assistència en arrencades en pujada, control d'estabilitat i sis airbags. També llums de boira, sensors de pluja, d'encesa de llums i d'aparcament, climatitzador dual, guantera refrigerada i llandes d'aliatge. La versió Emotion hi afegeix llums de xenó, tapisseria de pell, botó per engegar i aturar el motor i sostre panoràmic. El nou Sportage és als concessionaris des del mes passat i Kia preveu vendre'n 1.300 unitats al mercat estatal abans de final d'any. Hi ha dos motors més: 1.6 GDI, amb injecció directa de gasolina i 140 CV (des de 20.050 euros), i 1.7 CRDi (115 CV i des de 22.150 euros).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.