SUV enfocat a l'asfalt
En la seva tercera generació, el Kia Sportage és més europeu que mai, tant en reclam estètic i funcionalitat com en comportament dinàmic
Que bé que va aquest cotxe. Per arribar a aquesta conclusió n'hi ha prou conduint el nou Kia Sportage 2.0 CRDi en una carretera ràpida i una mica sinuosa. El motor empeny, els frens estan a l'altura i la nova direcció elèctrica proporciona un bon tacte d'on trepitgen les rodes. I d'inèrcies i balanceig en frenades i revolts, els justos i prou, la qual cosa és d'agrair en un SUV. Potser hi haurà qui el trobi un pèl dur de suspensions, però ningú que es queixi que això li resta confort. La lectura de la fitxa tècnica d'aquest Sportage no deixa dubtes: el motor té injecció common rail per reduir soroll i vibracions, i turbo de geometria variable per garantir un notable nombre de parell tot just sortir del ralentí. I la nova plataforma facilita els avantatges de la suspensió posterior multibraç, tant des del punt de vista dinàmic com per afavorir la bona capacitat del maleter (564 litres en configuració normal).
Amb el nou Sportage, Kia s'afegeix a la tendència d'encarar més i més cap a l'asfalt els SUV d'aquesta categoria. D'aquí que l'altura lliure hagi baixat a 17 cm, 2,5 menys que abans però suficients per circular –sense esperit aventurer– sobre pistes forestals. I si les excursions han de ser freqüents, amb 2.000 euros més es disposa de tracció total (sense reductores i gestionada electrònicament). En qualsevol cas, la garantia sempre serà de set anys.
Tracció davantera o total i canvi manual o automàtic
El Kia Sportage 2.0 CRDi es pot triar en versions Drive (amb tracció davantera o total) i Emotion 4x4, amb transmissió manual (31.500 euros) o automàtica de sis marxes (34.000 euros). De sèrie, totes tenen control de fre en baixades, assistència en arrencades en pujada, control d'estabilitat i sis airbags. També llums de boira, sensors de pluja, d'encesa de llums i d'aparcament, climatitzador dual, guantera refrigerada i llandes d'aliatge. La versió Emotion hi afegeix llums de xenó, tapisseria de pell, botó per engegar i aturar el motor i sostre panoràmic. El nou Sportage és als concessionaris des del mes passat i Kia preveu vendre'n 1.300 unitats al mercat estatal abans de final d'any. Hi ha dos motors més: 1.6 GDI, amb injecció directa de gasolina i 140 CV (des de 20.050 euros), i 1.7 CRDi (115 CV i des de 22.150 euros).