Canals

Renault incrementa la seva gamma més ecològica

Renault s'ha proposat liderar una revolució tecnològica mitjançant la qual l'automòbil segueixi sent un mitjà de llibertat personal però sense que això vagi en detriment de la qualitat mediambiental. En aquest sentit, la marca francesa s'ha fixat com a objectiu situar-se al capdavant dels constructors europeus d'automòbils en reducció d'emissions de CO2. A més de la decidida aposta pels seus vehicles elèctrics, que arribaran l'any que ve, Renault treballa en altres camps, com ara la reducció de pes i fregaments, la millora aerodinàmica i l'aplicació de noves tecnologies –menys cilindrada i sobrealimentació– per fer més eficients els motors sense que baixin les prestacions.

Amb la introducció de propulsors d'acord amb la normativa Euro 5, Renault quantifica en 48 les versions de diferents models amb emissions de CO2 limitades a 120 g/km i, per tant, exemptes de l'impost de matriculació. Una dada significativa és que el 31% dels automòbils venuts l'any passat a Europa ja s'ajustaven a aquest valor, un 8% més que en l'exercici anterior. Amb 19 versions diferents i preus entre 11.660 i 17.700 euros, el Clio (3 i 5 portes i Grand Tour) és el rei d'aquesta gamma, al davant del Mégane Berlina, Coupé i Sport Tourer (sumen 18 versions, amb preus entre 16.220 i 21.470 euros). La diversificació també comprèn diferents versions dels Renault Twingo, Grand Modus i Fluence –des de 8.650, 12.050 i 17.100 euros, respectivament– i ben aviat arribaran les de l'Scénic i el nou Laguna.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.