Canals

I ara, l'estil italià

El Grup Andreu, amb més de 80 anys d'història, incorpora Lancia i Alfa Romeo al ventall de marques de què és distribuïdor oficial i les vincula al concessionari Tecnicamer

El Grup Andreu prossegueix la seva expansió i afegeix Lancia i Alfa Romeo al ventall de marques de què és distribuïdor oficial a les comarques gironines. Els models de les dues firmes italianes estan exposats i es comercialitzen a Tecnicamer, concessionari que a Girona està situat a la part central d'un edifici –al polígon Mas Xirgu– on a banda i banda hi ha dos establiments més del mateix Grup: Garage Andreu (Citroën) i Japand 21 (Toyota). Tecnicamer també és concessionari de Chrysler, Jeep i Dodge. Les set marques comparteixen una superfície d'uns 25.000 metres quadrats, 3.500 dels quals són d'àrea comercial.

Segons Jan Andreu, director general del grup, l'agrupament sota un mateix sostre «permet aprofitar sinergies i aglutinar totes aquestes marques amb una organització totalment transversal, amb directors comercials i financers, personal independent i recepcions de taller per a cadascuna d'elles». Paolo Carelli, director d'Alfa Romeo, considera que «és una aposta segura haver deixat en mans del Grup Andreu dues marques amb tanta història», i Jan Andreu argumenta que la «passió per l'automòbil» segueix sent la pedra angular de l'empresa que fa més de 80 anys va fundar el seu avi i després va continuar el seu pare. «Ara tenim un nou repte: distribuir amb èxit aquestes dues marques de llarga trajectòria en l'automoció», afirma.

Elegància i passió.

Són dos qualificatius que defineixen a la perfecció l'estil italià. I, evidentment, tant Lancia com Alfa Romeo en són un bon exponent. Lancia ho demostra amb uns models dirigits als que volen anar un pas al davant en imatge i distinció. L'utilitari Ypsilon i el monovolum compacte Musa han estat dissenyats sota aquesta premissa. Igual que l'elegant Delta, un automòbil fet a mida dels que a més d'exigir qualitat estan disposats a trencar convencionalismes. La unió entre el Grup Fiat i Chrysler comportarà que a partir del mes de juny Lancia doni nom a tots els models de la marca americana, així com als de Jeep, als mercats europeus –excepte el del Regne Unit–, i la creació d'una nova xarxa comercial, amb 70 concessionaris oficials a l'Estat espanyol. Amb vista a l'any 2014, Lancia s'ha fixat com a objectiu haver creat vuit productes nous, produir sis milions d'automòbils i situar-se entre les sis primeres posicions del rànquing mundial de marques.

I si Lancia és sinònim d'elegància, Alfa Romeo ho és de caràcter llatí i esportivitat. Una conclusió a què s'arriba només de fixar-se en qualsevol dels seus models, MiTo, Giulietta, Spider o 159 (en carrosseries berlina i familiar). Els plans d'Alfa Romeo també són d'allò més ambiciosos: fer-se present als Estats Units i presentar sis novetats abans del 2014 (entre les quals hi ha un SUV), exercici que vol tancar amb 500.000 unitats fabricades, cinc vegades més que el volum actual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.