Calia fer-ho
Kia no podia renunciar a instal·lar el motor 2.2 turbodièsel en el seu monovolum de gran format. Els beneficis respecte de l'anterior 2.9, que ja tenia els seus anys, són evidents en tots els sentits
Kia ha actualitzat el que durant força temps ha estat un dels monovolums de set places més ben considerats pel públic. Un exercici necessari si tenim en compte que aquesta segona generació del Carnival ja té cinc anys de vida. Kia ha limitat al mínim els retocs estètics –calandra frontal, inclinació del capó i altres petits detalls– i ha anat més per feina en l'apartat motriu, esborrant del mapa tot el que hi havia i incorporant el motor 2.2 turbodièsel present també en el Sorento i el Hyundai Santa Fe. Si considerem que l'anterior propulsor 2.9 turbodièsel datava del 2002, és obvi que els guanys hi són. El 2.2 CRDi és més potent, té una millor entrega de parell i mou amb soltesa les dues tones del Carnival, alhora que acústicament i en vibracions és més discret, gasta menys gasoil i, per tant, també contamina menys.
El Kia Carnival està disponible en versions Active i Emotion (35.705 euros), amb set places i portes posteriors corredisses. I també hi ha una variant d'aquesta última amb canvi automàtic (37.555 euros), totes amb set anys de garantia.