Canals

Set places i estil propi

Chevrolet prepara una forta ofensiva als mercats europeus i la primera novetat és l'Orlando, amb el qual entra en el segment dels monovolums

L'any en què celebra el seu centenari, Chevrolet té previst enfortir la seva presència a Europa amb l'arribada de vuit nous models i la presentació al Saló de Frankfurt del Malibú, la berlina de gran format que es comercialitzarà a principis del 2012. La primera novetat és l'Orlando, un monovolum de set places amb què la marca americana fa acte de presència en un segment del qual fins ara havia estat absent. Es tracta d'un model d'estètica particular –si ens fixem en el frontal i en els passos de rodes, fins i tot ofereix una certa aparença de crossover– i perfectament en línia amb l'estil més actual de Chevrolet.

Per llargada, és el més ben proporcionat dins la categoria dels monovolums compactes. I l'espai interior, amb tres files de seients per a adults –la segona i la tercera, sobreelevades, per millorar la visibilitat cap a l'exterior–, té poc a envejar als de format superior, sempre que es pugui prescindir d'espai de càrrega, molt limitat en aquesta configuració. Però la cosa canvia i es disposa d'un volum útil de 454 litres, amb una superfície totalment plana, simplement plegant els dos seients de la tercera fila. L'habitacle de l'Orlando reflecteix bé la filosofia de Chevrolet. Per poder presentar un preu competitiu s'està d'utilitzar materials cars i detalls superflus, la qual cosa no es contradiu amb uns acabats molt correctes i de bon efecte visual, dels quals el davantal és un bon exemple. I més enllà de les qüestions merament estètiques, té detalls funcionals molt interessants, com ara la posició de la palanca del canvi molt a prop del volant o el raconet ocult al qual s'accedeix aixecant el frontal del sistema d'àudio.

El motor turbodièsel 2.0 de 163 CV, amb canvi manual de sis marxes o automàtic de cinc relacions (1.100 euros més), és el més potent de la gamma del Chevrolet Orlando. Funciona amb suavitat, és silenciós i empeny perfectament des de règims de poc més de 1.000 rpm. Una característica d'aquest monovolum és la suspensió posterior amb eix de torsió, que fa disminuir el balanceig sovint present en aquest tipus de vehicles. Això s'agraeix a l'hora de recórrer carreteres sinuoses, on l'Orlando de 163 CV manifesta unes aptituds molt correctes. Per a qui no vulgui tanta potència, hi ha la versió d'aquest mateix motor amb 130 CV, amb idèntic consum de gasoil i preus des de 19.650 euros, o l'1.8 de gasolina (141 CV), a partir de 18.530 euros.

MOTOR:
1.998 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo.
POTÈNCIA:
163 CV a 3.800 rpm.
PARELL:
360 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 300 mm / Discos massissos 292 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,652/1,836/1,633 m.
PES:
1.655 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
10 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
195 km/h.
CONSUM MITJÀ:
.6 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
159 g/km.
PREU:
23.200 euros.

LTZ, la versió superior

La versió més potent del Chevrolet Orlando es comercialitza únicament amb acabats LTZ, disponibles també amb el motor de gasolina. El seu equipament de sèrie inclou climatitzador, encesa automàtica de llums, sensor de pluja, navegador i detalls estètics com ara l'ambientació de tonalitat blava al quadre d'instruments. Per al motor 2.0 de 130 CV hi ha les definicions LT i LT+, presents també en el propulsor de gasolina. On no hi ha distincions és en la dotació de seguretat, ja que totes les versions duen de sèrie control d'estabilitat, llums de boira, airbags de cortina i comandaments de la ràdio al volant.

El primer de la llista

L'Orlando és la primera novetat de Chevrolet aquest any. I aquesta primavera n'arribaran més: els nous Corvette, Captiva, i Aveo i Cruze de cinc portes. La segona meitat de l'any tindrem aquí l'Aveo de quatre portes, l'espectacular Camaro (descapotable) i l'esperat híbrid Volt, anunciat per al desembre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.