Canals

Un complement efectiu

Seat ha dotat de tracció total el monovolum Alhambra, que d'aquesta manera esdevé un vehicle ideal per a les famílies més actives

Seat es pot enor­gu­llir de tenir dins la seva com­pleta gamma de models un mono­vo­lum de grans dimen­si­ons com és l'Alham­bra amb tracció total, una com­bi­nació que no és gens habi­tual. Aquesta versió arriba nou mesos després que la firma de Mar­to­rell pre­sentés la nova gene­ració de l'Alham­bra, de la qual en aquest període se n'han venut unes 11.000 uni­tats a Europa, més de 1.300 al mer­cat esta­tal. Unes xifres que superen les pre­vi­si­ons –cal tenir en compte que el seg­ment dels mono­vo­lums de gran for­mat és mino­ri­tari pel que fa a ven­des però molt com­pe­tit– i ava­la­des pels pre­mis que aquest model ha acon­se­guit en dife­rents països euro­peus.

I és que des del pri­mer moment ja es va veure que Seat no s'havia estat de res en la cre­ació del nou Alham­bra, amb por­tes late­rals poste­ri­ors cor­re­dis­ses, més espaiós que el seu ante­ces­sor i amb una con­si­de­ra­ble distància entre eixos (2,92 metres) que asse­gura amb escreix l'espai per als que optin per la ter­cera fila de seients i set àmplies pla­ces, totes indi­vi­du­als. O bé per amb un con­si­de­ra­ble espai de càrrega, des de 809 litres, en con­fi­gu­ració de dues files de seients.

Cer­ta­ment, la tracció total mit­jançant l'embra­gatge Hal­dex no con­ver­teix aquesta versió de l'Alham­bra en un tot ter­reny ni Seat ho ha pretès en cap moment. La fina­li­tat d'aquest sis­tema és millo­rar l'adherència i capa­ci­tat de tracció en con­di­ci­ons deli­ca­des, i fer-ho d'una manera sim­ple. Aquest Hal­dex de quarta gene­ració és un dife­ren­cial elec­tro­mecànic que actua com­bi­nat amb el con­trol d'esta­bi­li­tat i l'anti­blo­catge de frens i només intervé quan cal –això vol dir que l'Alham­bra fun­ci­ona la major part del temps amb tracció davan­tera– per la qual cosa no ocupa espai ni afecta la fle­xi­bi­li­tat inte­rior d'aquest mono­vo­lum.

L'Alham­bra 4 dis­posa de l'efi­ci­ent motor 2.0 TDI de 140 CV Eco­mo­tive, amb sis­tema Start/Stop, recu­pe­ra­dor d'ener­gia i canvi manual de sis mar­xes. Un pro­pul­sor exem­plar pel seu baix con­sum, mínima remo­ro­si­tat i nota­ble elas­ti­ci­tat. Pel que fa a l'equi­pa­ment de sèrie, cor­res­pon al de la defi­nició Style, el supe­rior. Inclou set air­bags, cli­ma­tit­za­dor de tres zones, con­trol de cre­uer, sen­sors d'apar­ca­ment, d'encesa dels llums i de pluja, ajus­ta­ment elèctric del seient del con­duc­tor, llums de boira, volant mul­ti­funció, etc. La versió de l'Alham­bra 4 amb tres files de seients i set pla­ces arri­barà a finals d'any.

MOTOR:
1.968 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo.
POTÈNCIA:
140 CV a 4.200 rpm.
PARELL:
320 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
TRACCIÓ:
Total.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats de 314 mm / Discos massissos de 282 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,854/1,904/1,720 m.
DE O A 100 KM/H:
11,4 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
191 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
6,0 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
158 g/km.
PREU:
37.940 euros.

La gamma completa

A més de la versió amb tracció total, Seat ha introduït el motor turbodièsel 2.0 TDI de 115 CV per completar la gamma de l'Alhambra. Amb 280 Nm de parell i amb canvi manual de sis marxes, aquest propulsor també porta el segell Ecomotive. Gasta una mitjana de 5,5 litres/100 km (143 g/km de CO2 emès) i com que la capacitat del dipòsit és de 70 litres la seva autonomia pot anar més enllà dels 1.200 quilòmetres. Seat el ven únicament amb acabats Reference i amb un preu de 30.960 euros aquesta és la versió d'accés a la gamma turbodièsel de l'Alhambra. Els tres seients de la segona fila es poden ajustar longitudinalment o plegar de manera que quedin ben ocults en el sòl.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.