Canals

L'evolució de l'espècie

Sempre creativa, Harley-Davidson ha convertit l'exuberant “cruiser” Dyna en la “touring” viatgera més lleugera de la seva cilindrada

En la seva teoria de l'evolució, Charles Darwin va destacar que les espècies es transformen durant generacions successives. És una màxima que Harley-Davidson sembla que té ben inculcada en la seva filosofia de treball perquè contínuament reinventa productes diferenciadors, sovint avançats al seu temps en el segment custom i que sempre deixen empremta. Per això, la marca de Milwaukee no només és una icona del món de les dues rodes sinó la referència en aquest tipus de muntures tan variables.

L'experimentació constant ha fet que en la gamma nova del 2012 ofereixi un producte que resumeix a la perfecció què és una Harley-Davidson: una custom transformable al màxim nivell. El cognom Switchback d'aquesta creació identifica el poder camaleònic que té. És una moto que s'adapta a qualsevol tipus de conducció i carretera, sempre amb el característic toc de Dyna pel que fa a comoditat i classisme, gràcies a una carrosseria perfilada molt ben acabada i plena de detalls cromats que hi atorguen una bellesa especialment sensual. Serà la preferida dels que volen destacar quan van sols i també dels que gaudeixen anant acompanyats, d'una manera còmode i resguardada, fins allà on la seva ment els faci anar.

MOTOR:
Twin Cam. 1.691 cc. 4 temps.
PARELL:
126 Nm a 3.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Per aire.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,595 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,695 m.
PES:
320 kg.
PREU:
18.370 euros.
WEB:

Transformació total i de molt bon fer

Sobre la base de la prolífica Dyna, enginyers i dissenyadors de Harley-Davidson han trobat la via per poder transformar, en pocs minuts i sense eines, una custom Cruiser amb totes les de la llei en una custom Touring excepcional, la més lleugera de la seva cilindrada. I també a l'inrevés. Les maletes són extraïbles i el parabrisa, de desmuntatge ràpid, va ancorat a la forquilla, que aporta a la Switchback una altra geometria ajustable per augmentar la comoditat i la precisió en l'absorció d'irregularitats. Té unes barres de 41,3 mm, cartutxos de 2 mm i permet maniobrar amb més fermesa i amb més estabilitat.

Toc distintiu

L'especial geometria de la Dyna Switchback ha fet que Harley-Davidson l'hagi dotat d'un pneumàtic davanter tan específic com és el Dunlop 130/70B18 de perfil baix. Amb aquest, cal menys força en el moment de girar.

Gran harmonia

El motor és el valent però domable Twin Cam 103 de 1.690 cc amb canvi de sis marxes. És suau en tot tipus de situacions gràcies al fet que va ancorat al xassís amb silent-blocs i disposa d'injecció electrònica seqüencial (ESPFI).

Com a casa

Agradable com pocs, el seient d'aquesta Harley-Davidson és de dues places i fabricat en una sola peça. La seva secció estreta facilita als usuaris de talles menudes que puguin posar el peu a terra sense cap tipus de complicació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.