Canals

Esplendorosa i desinhibida

El nom del que esdevé el model més poderós i temptador d'Husqvarna és el fidel reflex d'una amalgama de valors com ara tradició, estil, passió, experiència i innovació tecnològica

Sabem prou bé que el disseny en el món de les dues rodes trenca motlles dia rere dia, fins a arribar a desmuntar premisses de creació ben preestablertes. La Husqvarna Nuda 900 va en aquesta línia i esdevé un d'aquells tipus de model que no es poden encabir dins un segment concret. És una moto amb un aire i un estil realment frescos i innovadors, que presumeix de proporcionar una conducció molt esportiva, alhora que possibilita un gran equilibri en versatilitat i tipus d'ús. És a dir, gràcies a la seva eficiència i precisió, la Nuda pot ser una gran aliada quan es tracta de descarregar adrenalina, però també una excel·lent companya de viatge si se l'equipa de les nombroses i variades opcions que ofereix la marca, com ara pantalles davanteres i maletes. I també se'ns manifesta com una eficaç còmplice per ajudar-nos a moure'ns dins la ciutat, fruit d'una maniobrabilitat i capacitat de moviments realment notables.

Una de les principals característiques d'aquesta creació d'Husqvarna és el disseny marcadament minimalista i trencador. La carrosseria esgrimeix musculatura i agressivitat, i el xassís multitubular queda al descobert i oficia d'escuder a un poderós motor de cos atlètic i gran impacte; el color vermell de la tapa de balancins deixa pocs dubtes respecte de la determinació d'un propulsor que, deixem-ho clar, és l'autèntica ànima d'aquesta espectacular moto, qualificable com de mescla entre una naked i una supermotard. Una moto que presenta tocs personals i diferenciadors: el far davanter de formes futuristes, la part central amb línies marcadament rectes i la zona posterior, molt elevada, rematada per una elegància excepcional. Els dissenyadors de la marca italiana han optat per carregar de plàstic la part inferior del seient i així amagar subtilment el dipòsit de combustible, col·locat en aquesta zona per afavorir la distribució de pesos i optimitzar el punt de gravetat.

A qui el tempti l'avantguardista Husqvarna Nuda 900 podrà triar entre les variants estàndard i R. En el moment de tancar aquesta edició se'n desconeixia quin seria el preu al mercat estatal i l'única referència era que la R seria uns 1.600 euros més cara, atès el seu superior equipament. Diferenciar-les és fàcil, ja que la bàsica és de color negre, mentre que la R exhibeix les tonalitats vermella i blanca, igual que els models de competició de la firma italiana.

MOTOR:
Bicilíndric. 898 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
105 CV a 8.500 rpm.
PARELL:
100 Nm a 7.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, tipus Trellis.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 48 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 265 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,495 m.
ALTURA SEIENT:
0,870 m. (0,860, opcional).
PES:
174 kg.
WEB:

Caràcter, lleugeresa, precisió i sensibilitat

La Nuda 900 utilitza el resolutiu motor de la BMW F 800 R, degudament retocat per treure'n encara més caràcter. Les xifres de 105 CV i 100 Nm són realment sorprenents en un motor que destaca perquè té una corba de potència molt lineal, nivell de vibracions mínim i un consum força compensat, traduït en una autonomia de 260 quilòmetres amb només 13 litres de gasolina, la màxima capacitat del dipòsit.

Quant a la part de cicle, Husqvarna ha utilitzat la base de la BMW F 800 GS i l'ha redissenyat per treure'n el rendiment màxim i rebaixar-li el pes fins a 174 quilos. Disposa d'una pipa de direcció més rígida, amb un angle de direcció inferior. És 50 mm més curta entre eixos que la BMW i inclou components d'alta qualitat, com ara la forquilla invertida Sachs, el monoamortidor Öhlins i l'equip de frens Brembo, amb pinça monobloc i doble disc de 320 mm a la roda davantera de la versió R.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.