Procés de rejoveniment
És exactament això el que Mazda ha realitzat en el seu model de més èxit. I el resultat va més enllà del que seria una simple sessió de maquillatge
Millorar el confort i les sensacions de conducció. Aquesta és, expressada d'una manera molt sintetitzada, la idea que ha guiat el facelift –és a dir, el rejoveniment– de la segona generació del Mazda3. Estèticament se li han aplicat discrets retocs externs que no són exactament els mateixos en la carrosseria de cinc portes –acapara el 80% de les vendes d'aquest model– que en la de quatre, tot i que en ambdues versions l'eficiència aerodinàmica n'ha sortit beneficiada. A l'interior, nova pantalla multifuncional, quadre d'instruments de lectura més clara i, per descomptat, algunes pinzellades per millorar el reclam estètic.
Els resultats més interessants d'aquest procés són els que queden fora de la vista. L'estructura interior de la carrosseria ha guanyat rigidesa, els amortidors han estat reajustats i la direcció ofereix un tacte més precís a mitjana i alta velocitat. Tres punts que milloren el que ja per si mateix era un excel·lent apartat dinàmic del qual també formen part els motors, invariats en diversitat i prestacions, però ara en general més austers en consum i més respectuosos amb el medi ambient.
Mirai, la versió especial de llançament
En l'increment de rigidesa del Mazda3 s'ha agafat com a model la versió MPS (a la foto, de color blanc), que amb els 260 CV del motor 2.3 DISI és tot un exponent d'esportivitat d'alt nivell. En la fase de llançament del model renovat, Mazda proposa la versió especial Mirai, amb motor 1.6 (gasolina o dièsel) i equipada de sèrie amb climatitzador dual, llums de boira, alçavidres posteriors i sis altaveus, que surt pel mateix preu que la Style, sense aquests elements. De sèrie, i tant en carrosseria de 5 portes com de 4, l'equipament de sèrie del Mazda3 inclou en tota la gamma airbags frontals, laterals i de cortina, controls de tracció i estabilitat, alçavidres davanters elèctrics, la nova pantalla multifunció MID, ràdio i CD (quatre altaveus) i també, com a novetat, indicador del canvi de marxa.