Canals

Córrer molt i sense fer soroll

La societat Play and Drive treballa en la creació d'una futura competició estatal monomarca d'automobilisme reservada als atractius cupè Ginetta, dotats en aquest cas de propulsió elèctrica

Play and Drive,formada pel gironí Josep Maria Ferrer, el belga Guillaume Meura i l'aragonès Gonzalo Parra, gesta la creació d'una competició monomarca de velocitat en circuit per a cotxes elèctrics. Els primers passos es van fer l'any passat, quan Meura va competir amb un Volkswagen Golf amb propulsió totalment elèctrica en curses del campionat estatal de resistència. Aquest any hi tornarà però canviarà el Golf per un cupè Ginetta, que a més del seu gran atractiu té una base molt més competitiva. És amb aquest cotxe amb què Play and Drive preveu organitzar el 2013 l'esmentada competició monomarca. El projecte ha estat molt ben acollit des del primer moment, no només pels col·laboradors tècnics que s'hi han afegit, sinó també pel govern d'Aragó, comunitat on aquests emprenedors el fan progressar. «Tothom ha sigut molt receptiu. El circuit de Motorland ens cedeix instal·lacions i ens ho posa fàcil. I el govern aragonès també. Aquí potser seria més complicat perquè hi ha més demandes», explica Ferrer.

El sistema propulsor es compon de dos motors elèctrics –un per cada roda motriu–, un conjunt de bateries –la potència final del motor depèn del seu nombre–, la centraleta i el denominat càrter motor, que equival a la transmissió, en aquest cas contínua. El VW Golf que Meura va pilotar l'any passat rendia uns 180 CV, sense que el nou sistema motriu variés el pes del cotxe més enllà del mínim. «Lògicament, el vehicle no fa soroll i als puristes això se'ns fa estrany. Però té una acceleració i un parell constants, molt grans i sense pèrdues», indica Josep Maria Ferrer, que també destaca el considerable efecte del fre motor, «regulable per software, segons el tipus de circuit».

Canvi ràpid de bateries.

El Ginetta elèctric tindrà entre 35 i 45 minuts d'autonomia, la qual cosa vol dir que quan es faci la preceptiva aturada al box que estipula el reglament pel canvi de pilot en cursa també es procedirà a la substitució del conjunt de bateries mitjançant un sistema de canvi ràpid que permetrà que l'operació sigui cosa de només uns segons. Ferrer diu que l'aïllament de l'alta tensió és un tema que no ha de generar preocupació. «No hi ha cap tipus de risc perquè un reglament de la FIA marca el camí que cal seguir», argumenta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.