Canals

Excepcional!

Porsche ha creat una nova referència en la història de l'emblemàtic 911 que ara, en la seva setena generació, expressa més que mai tanta noblesa com caràcter i incita a demanar-li més i més, i encara més. Amb ell, les sensacions estan garantides

Des que va ser presentat, el setembre de l'any 1963, el Porsche 911 ha atret les mirades, ha fet somiar i, ni caldria dir-ho, ha esdevingut un model de culte. Per això un 80% de les aproximadament 700.000 unitats fabricades en aquests 48 anys es mantenen en actiu. Ara ja tenim aquí la setena generació d'aquest mite dels grans esportius, i la fascinació que suscita és tanta, que només baixar del Carrera 911 S sorgeix el desig de conduir-lo una altra vegada en una carretera de muntanya relativament ampla i sense trànsit. I, és clar, tornar a gaudir plenament de la noblesa amb què expressa el poderós caràcter que li permet completar una volta al mític traçat Nordschleife del circuit de Nürburgring en només 7:40 minuts; si fa o no fa, com el 911 GT3!

Sense ser tan potent com alguns dels seus rivals, el nou 911 Carrera S és força més lleuger, entre altres coses perquè la carrosseria d'alumini i acer pesa 80 quilos menys que l'anterior, tot i ser un 25% més resistent a la torsió. I dotat de la transmissió automàtica PDK (de sèrie estrena la primera caixa de canvis manual de set marxes), també és el més sobri en consum de gasolina i el més enèrgic en accelerar. Respecte del seu antecessor, té 10 cm més de distància entre eixos i 5,6 cm de llargada total, mentre que l'amplada de l'eix davanter ha crescut 4,6 cm en el Carrera i 5,2 en l'S. L'increment de dimensions té una finalitat únicament dinàmica perquè el sostre és uns mil·límetres més baix i això fa que dins l'habitacle –inspirat en el del Carrera GT, amb el davantal nou i la palanca del canvi més a prop del volant– les dues places posteriors continuïn sent merament testimonials.

Si en cada generació del 911 Porsche ha apujat el llistó, ara l'avenç és espectacular. El Carrera S és ara 15 CV més potent i una mica més llarg, però no havia estat mai tan sobri en consum de gasolina ni tan àgil. Ni tampoc l'eix davanter havia treballat tan bé. És l'efecte de les unions de les barres estabilitzadores amb els braços de la suspensió activa, que anul·la el balanceig i optimitza el treball dels pneumàtics desenvolupats per Pirelli per a aquest model i diferents en cada eix. En conducció esportiva en revolts, mentre el doble embragatge del PDK –una opció més que recomanable– engrana les marxes quasi instantàniament, fa l'efecte de tenir entre mans un cotxe amb tracció total, gràcies a l'acció del Porsche Torque Vectoring (PTV), per primera vegada de sèrie en el 911 Carrera S.

MOTOR:
3.800 cc. 6 cilindres boxer. Injecció directa de gasolina.
POTÈNCIA:
400 CV a 7.400 rpm.
PARELL:
440 Nm a 5.600 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic PDK, 7 marxes.
TRACCIÓ:
A l'eix posterior.
SUSPENSIONS:
McPherson optimitzada / Multibraç. Regulació electrònica amortidors.
FRENS:
Discos ventilats 340/330 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,491/1,808/1,295 m.
PES:
1.415 kg*.
DE 0 A 100 KM/H:
4,1 segons*.
VELOCITAT MÀXIMA:
302 km/h*.
CONSUM MITJÀ:
8,7 l/100 km*.
EMISSIONS DE CO2:
205 g/km*.
PREU:
115.456 euros.
WEB:
www.porsche.es. (*) valors amb transmissió PDK (3.120 euros)

Transmissió PDK, pràcticament sense cost en el Carrera

Quines són les diferències entre el 911 Carrera i la versió S? D'entrada, el preu: 99.393 euros. L'interior i l'embolcall són idèntics, amb només subtils detalls diferenciadors com ara les llandes (de 19 polzades en el Carrera i 20 en l'S) o l'escapament, de doble tub a banda i banda en l'S, tal com es pot veure a la foto. El nou motor 3.4 del Carrera, també de sis cilindres boxer, substitueix el 3.6 de l'anterior generació del 911. Dóna 350 CV (5 més que abans) a 7.400 rpm i manté el parell de 390 Nm, ara a 5.600 rpm. Amb canvi manual de 7 marxes gasta 1,3 litres menys de gasolina cada 100 km i amb la transmissió opcional PDK la diferència és d'1.6 litres/100 km. I com que amb el canvi PDK les emissions de CO2 baixen a 194 g/km, l'estalvi en l'impost de matriculació compensa el cost d'aquesta opció, amb la qual el 911 Carrera pot accelerar de 0 a 100 en només 4,6 segons.

Música celestial

Amb el sol fet de prémer la tecla Sport s'activa el denominat Sound Symposer, un sistema que amplifica la remor més aviat greu i inconfusible dels motors boxer del nou Porsche 911 i la dirigeix cap a la part posterior de l'habitacle, per al gaudi auditiu en conducció esportiva i sense que aquest deliciós increment sonor repercuteixi de portes enfora. Una sonoritat que crea addicció.

Versió Cabriolet

A principis de març arribarà la versió Cabriolet del nou 911, amb idèntiques mecàniques que el Coupé i una innovadora capota amb components de magnesi i més lleugera. El 911 Carrera Cabriolet costarà 113.332 euros, però l'actual sistema impositiu fa que qui opti pel canvi PDK hi surti guanyant, ja que pagarà 112.832 euros. El Carrera S valdrà 129.395 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.