Canals

De la màquina de cosir al cotxe

Opel celebra aquest any els 150 de la seva creació i els 110 de la fabricació del primer cotxe. Però, com en altres casos, els inicis de la marca no van tenir res a veure amb l'automoció

Al centre urbà de Rüsselsheim (Alemanya) una estàtua evoca la figura d'Adam Opel, el creador d'una de les més reconegudes marques de cotxes a Europa. El primer de tots data de l'any 1902, un vehicle amb patent Lutzmann i motor de 10 a 12 CV del qual en només quatre anys se'n van produir mil unitats. Però, abans de fabricar aquell primer cotxe, Adam Opel havia iniciat la seva activitat el 1862 –ara fa 150 anys– construint màquines de cosir al taller de serralleria del seu pare. Com que el negoci li va anar bé, va decidir fabricar bicicletes i motos, i l'any 1899 es va plantejar seguir els passos de Daimler-Benz i construir cotxes.

El 1924 Opel era el primer fabricant alemany amb línia de muntatge automatitzada i quatre anys després va ser notícia amb el rècord de velocitat (238 km/h) al circuit d'Avus, a Berlín, aconseguit amb un vehicle propulsat per motors de coet. Amb l'Ampera, Opel ofereix ara quelcom diferent dins la tecnologia híbrida. De fet no ens hauria de sorprendre: l'any 1971 un Opel GT amb motor elèctric va establir un rècord de velocitat en arribar als 188 km/h.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.