Un americà a l'estil europeu
Chevrolet ha decidit portar per primera vegada a aquesta banda de l'Atlàntic un dels seus models més coneguts als Estats Units. El Malibú és una berlina amb bona presència i molt ben equipada
El propòsit de Chevrolet de fer del Malibú un cotxe global i, per tant, amb presència a Europa va quedar confirmat quan el setembre de l'any passat va exhibir al Saló de Frankfurt aquest model que des de fa dècades és un dels bons representants de la marca americana als Estats Units. Ara ja el tenim aquí com a capdavanter de la gamma de turismes de Chevrolet, de moment amb motor 2.4 de gasolina i versió única d'equipament LTZ, amb canvi automàtic de convertidor de parell o, per 1.700 euros menys, manual. I a partir del mes que ve també amb propulsor 2.0 turbodièsel (160 CV), igualment amb els dos mateixos tipus de transmissió i preus des de 25.800 euros.
El Malibú que ha arribat a Europa correspon a la nova generació d'aquest sedan de gairebé cinc metres de llargada. És 11,4 centímetres més curt entre eixos que el seu antecessor però l'amplada de vies ha crescut 5 cm. I amb un Cx de només 0,28 és un dels turismes de Chevrolet d'aerodinàmica més eficient. Té bona presència, està construït sobre la mateixa plataforma que l'Opel Insignia –sens dubte, un bon referent de com respon als requisits que demana el públic europeu– i igual que en el model alemany l'habitacle no només és ampli (també ho és el maleter, de 545 litres de volum útil) sinó també ben resolt en recursos pràctics. Fa el seu efecte gràcies al disseny del davantal, els materials utilitzats i detalls complementaris de bon gust. I tant els múltiples ajustaments dels seients davanters com la ben dimensionada banqueta asseguren el confort.
Quatre cilindres?
Com en totes les altres versions LTZ dels seus models, Chevrolet ofereix per a aquest Malibú 2.4 tres anys de manteniment gratuït, amb un límit de cent mil quilòmetres.
Es pot demanar més?
Un dels factors a tenir present en el preu del Malibú LTZ és el complet equipament de sèrie de què disposa. En l'apartat de seguretat inclou vuit airbags, controls de tracció, estabilitat i d'ajuda en arrencada en pujada, llums de xenó i indicador de pressió dels pneumàtics. I en confort disposa de climatitzador dual, clau intel·ligent i botó per engegar i aturar el motor i ajustament elèctric dels seients davanters (amb memòria per al del conductor), calefactables i entapissats amb cuir. També són de sèrie la pantalla tàctil plurifuncional amb navegador inclòs, el Bluetooth i l'equip d'àudio amb nou altaveus.
Mana el conductor
Un punt a favor del mode seqüencial en el canvi automàtic és que per pujar marxes la decisió del conductor sempre preval sobre l'electrònica. Ara bé, sense palanques al volant cal acostumar-se a la particular forma de canviar de marxes, prement els polsadors + o - presents en la part superior del pom.