L'escúter elèctric de BMW
BMW accelera en el procés de creació d'un escúter elèctric que pugui circular a 120 km/h i amb una garantia de 100 quilòmetres d'autonomia. La marca alemanya es mostra molt sensibilitzada per l'increment dels costos energètics, per les normatives d'emissions contaminants cada vegada més restrictives i, en línies generals, per satisfer les exigències actuals i futures que genera la mobilitat.
L'any passat BMW Motorrad va presentar el seu primer concepte d'un escúter elèctric, amb un radi d'acció que anés més enllà d'un ús estrictament urbà. A la tardor, al Saló de Frankfurt, ja en va mostrar al públic idees concretes i actualment el C Evolution materialitza un prototip molt similar al model que ben aviat serà fabricat en sèrie. Un vehicle amb prestacions comparables a les dels maxiescúters i amb autonomia suficient per moure's dins la ciutat i voltants sense haver de patir.
BMW Motorrad manté una lògica sinergia amb la divisió d'automòbils, la qual cosa explica que els acumuladors de ió liti del C Evolution siguin els mateixos del turisme i3. Situat rere la carcassa de la bateria, el motor elèctric forma part del basculant, amb el consegüent benefici per a l'equilibri dinàmic del vehicle. I el sistema de recuperació d'energia és inèdit en vehicles de dues rodes. BMW té actualment en funcionament cinc unitats del C Evolution, per agilitar-ne el desenvolupament.