Que no hi falti ningú!
El Ral·li Costa Brava arriba a la 60a edició, els dies 12 i 13 d'octubre, ben consolidat al campionat d'Europa de cotxes històrics. Se'n podrà gaudir de valent tant a Lloret com a Girona i, per descomptat, als trams cronometrats
Qui no hi sigui es perdrà un gran espectacle. Per arribar a aquesta conclusió és ben senzill, només cal fer un repàs del que es va poder veure en les anteriors edicions del Ral·li Costa Brava. Uns cotxes que veneren els afortunats que en el seu temps els havien vist competir i que contemplen amb admiració i respecte els que per edat no hi van poder ser. Tots aquests aficionats i també el públic en general tenen una cita els dies 12 i 13 d'octubre amb el Ral·li Costa Brava –el més antic dels que es disputen a l'Estat espanyol, des de l'any 1953– per gaudir-ne plenament i correspondre als que amb l'esforç i malgrat les dificultats dels moments actuals fan possible que aquesta prova hagi arribat no només a la 60a edició sinó també consolidada dins el campionat d'Europa de cotxes històrics. Des de Rallyclassics.org, entitat organitzadora, fins als ajuntaments de Lloret de Mar i ara el de Girona, col·laboradors i participants, que es desviuen per mantenir en perfecte estat aquestes joies sobre rodes.
En aquesta 60a edició, el Ral·li Costa Brava tindrà un doble escenari. A Lloret s'hi farà el shakedown i la cerimònia de sortida. I a Girona hi haurà la base del ral·li i s'hi farà la resta de la prova, amb el parc tancat a la Copa –al davant del conjunt monumental més identitari de la ciutat– i el d'assistència a ben pocs metres de distància, al parc de la Devesa. Com que per a Lloret era molt difícil assumir els costos d'aquest ral·li i del Costa Brava Històric, del qual l'any que ve se'n farà la 10a edició, l'Ajuntament de Girona ha acceptat el repte d'acollir aquest esdeveniment en una acció que no s'entendria de cap manera si no tingués continuïtat els pròxims anys.
El 60è Ral·li Costa Brava puntuarà per als campionats d'Europa FIA i estatal de velocitat i per a l'europeu, estatal i català de regularitat, la qual cosa garanteix que inclourà la participació dels grans especialistes d'aquestes modalitats. El ral·li tindrà un recorregut total de 478,41 quilòmetres dividits en dues etapes, 135,14 dels quals correspondran als dotze trams cronometrats tancats al trànsit. Tot i que ral·li és sinònim de dificultat i esforç, seria bo que la pluja respecti més que l'any passat i no aigualeixi aquesta gran festa del motor.
Per primera vegada a Girona, l'any 1974
El 16 de febrer de 1974 l'ambient a la plaça de Marquès de Camps era radicalment diferent del que els gironins estaven acostumats a veure. Hi començava el 22è Ral·li Costa Brava i entre el quasi centenar de cotxes arrenglerats cridaven l'atenció el Fiat-Abarth 124 de Lele Pinto, el Lancia Fulvia HF de Mauro Pregliasco, el Porsche 911 de Claude Haldi, el futur vencedor, i els Seat 1430 FU de Salvador Servià i Antonio Zanini. Que la sortida del ral·li s'hagués traslladat de Barcelona a Girona obeïa a la voluntat del patrocinador principal, el Banc de Girona, que l'any següent va repetir l'experiència sortint des de la Devesa. La inscripció va ser de somni, amb els equips oficials de Fiat (Maurizio Verini i Fulvio Bacchelli), Alfa Romeo (Jean-Claude Andruet i Amilcare Ballestrieri), Opel (Walter Röhrl), Seat (Antonio Zanini i Salvador Cañellas), formacions semioficials i privats de luxe. Inoblidable.