Canals

Més sensual que mai

El Renault Clio arriba a la seva quarta generació, creix de mides i exhibeix un aspecte d'aquells que entren tan i tan bé pels ulls. I també convenç pel seu comportament i el rendiment d'uns motors exemplars en eficiència

La sensualitat és la nota dominant del nou Renault Clio, que arriba precedit de l'èxit de les seves tres generacions anteriors, avalat pels més de 112 milions d'unitats venudes arreu del món des de l'any 1990. Amb les seves formes arrodonides i esveltes atrau des del primer cop d'ull com cap dels seus antecessors ho havia fet. Carrosseria de cinc portes però que en tenir les posteriors ben dissimulades sembla de tres –no prevista ni per a les versions més esportives– i un frontal amb el qual Renault inicia la línia de disseny amb què vol traslladar als models de sèrie el magnetisme dels seus concept-car, en aquest cas el Dezir. I dins l'habitacle exactament el mateix, perquè qui vulgui trencar convencionalismes tindrà un munt de possibilitats per fer-ho.

Sabent com intervé el disseny en la decisió de compra –és el factor principal, just al davant del preu–, la targeta de presentació d'aquest nou Clio és molt bona en un segment del mercat extraordinàriament competit i amb un públic que té ben determinat què vol. Però el seu atractiu va molt més enllà. Només cal portar-lo fins a una carretera sinuosa de muntanya per certificar l'enorme progrés del xassís –la plataforma és la mateixa del Clio anterior, però amb més distància entre eixos i més amplada de vies–, la direcció i les suspensions, que conjunten poc balanceig i bon confort.

I tant el motor Energy TCe tricilíndric de gasolina –que gasta un 20% menys de combustible que el TCe 100 al qual substitueix– com el turbodièsel dCi amb la mateixa denominació i potència el mouen amb agilitat i excel·lents maneres, mentre que el dubte de si en els temps actuals els frens posteriors de tambor són els més adients queda ben aviat esvaït, almenys en les dues motoritzacions esmentades. Renault argumenta que tenen el mateix efecte que els de disc pel que fa a la resposta de l'ABS i derivats. I si una cosa està fora de dubtes és que la marca francesa no comprometrà la seguretat. En aquest sentit, el nou Clio acredita la màxima qualificació d'Euro NCAP, amb una valoració significativament alta en protecció de nens.

La gamma inicial del Clio s'estructurarà en quatre motors i tres nivells d'equipament, tots amb control d'estabilitat, ajuda en frenades d'emergència i limitador de velocitat. Més endavant arribaran les versions TCe de 120 CV i RS (200 CV) amb transmissió automàtica de doble embragatge.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2-16v 75.
1.149 cc. 75 CV i 107 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 127 g/km.
Energy TCe 90.
898 cc. 90 CV i 135 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 105 g/km..
MOTORS DE GASOIL: dCi 75.
.1.461 cc. 75 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 3,6 l/100 km. CO2: 95 g/km.
Energy dCi 90.
1.461 cc. 90 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 3,6 l/100 km. CO2: 93 g/km..
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix flexible.
FRENS:
Discos ventilats / Tambors.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,062/1,732/1,448 m.
PREU:
D'11.950 euros (1.2 Authentique) a 16.750 euros (dCi 90 Dynamique).
WEB:

Motor tricilíndric

El nou Clio estrena el motor Energy TCe 90 de gasolina, el primer de tres cilindres de Renault. Sobrealimentat per turbocompressor, amb canvi manual de cinc marxes i un sistema de lubricació que protegeix el turbo quan a alta temperatura intervé el sistema Start/Stop, aquest motor de només 898 cc ofereix les prestacions d'un 1.4 litres, un soroll atractiu en règims alts i una resposta constant, ja que entrega el 90% del seu parell a només 1.650 rpm.

Com quedarà?

Personalitzar el nou Clio no és gens difícil ja que aquest és un dels arguments que Renault fa valer amb força. Només cal haver-se decidit en el moment de formalitzar la compra perquè el muntatge dels components triats es fa a la fàbrica. Per esvair dubtes i ajudar a decidir, la web http://clio.renault.com permet visualitzar anticipadament el resultat.

Multimèdia

En l'oferta multimèdia del nou Clio hi ha de moment el sistema Media Nav, amb pantalla tàctil de 7 polzades i múltiples funcions (Bluetooth, navegador, reproductor de música, etc.). I a partir del febrer de l'any que ve, el Renault R-Link farà les delícies dels més exigents en aquest tipus de tecnologies. Permetrà rebre correus electrònics, escollir la sonoritat dins l'habitacle, etc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.