Canals

Més val tard que mai

Ha costat però finalment el govern estatal ha aprovat el PIVE, el nou pla d'ajuda per incentivar la compra de vehicles nous i eficients i contribuir a renovar un parc mòbil cada dia més envellit

Feia mesos que el sector de l'automòbil reclamava a l'administració estatal l'aprovació d'incentius que activessin el consum. I és que factors com ara la disminució del poder adquisitiu, la manca de crèdit i finançament, i la incertesa en vista dels esdeveniments econòmics han derivat en un continuat i molt important descens de la venda de vehicles. El mercat s'ha anat esfondrant fins a arribar a un punt realment alarmant, amb les conseqüències que això suposa per a un sector econòmic tan important. Ja en situació crítica, el govern estatal va decidir impressionar-nos amb un acte de generositat i el 27 de setembre va aprovar en un Consell de Ministres extraordinari un paquet de mesures entre les quals hi ha el programa d'incentius al vehicle eficient (PIVE). Com que entre tenir-lo i no tenir-lo hi ha una diferència de 2.000 euros –aportats a parts iguals entre el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme i els fabricants o importadors– cal veure'l amb bons ulls i aprofitar aquesta oportunitat d'or per adquirir un vehicle nou a preu més baix.

Requisits.

Però per orientar bé l'elecció cal saber quines són les condicions i els requisits del PIVE. La seva vigència acabarà el 31 de març del 2013 o un cop esgotats els 75 milions d'euros pressupostats, i els beneficiaris podran ser tant els particulars, professionals i autònoms com les microempreses i pimes, sempre que acreditin la baixa i el desballestament d'un turisme de més de 12 anys d'antiguitat (10 en el cas dels comercials lleugers), amb matrícula de l'Estat espanyol i del qual acreditin la titularitat tant del vehicle adquirit com del desballestat.

El vehicle a adquirir haurà de ser dels considerats eficients, nou o bé amb menys d'un any d'antiguitat des de la primera matriculació i de preu no superior als 25.000 euros (abans d'aplicar l'IVA) en cas de no ser elèctric, híbrid endollable o d'autonomia estesa, en què no hi ha aquest límit de preu.

Què és un vehicle eficient?

Tenen aquesta qualificació els convencionals, híbrids, híbrids endollables i elèctrics d'autonomia estesa que en la data de sol·licitud de l'ajuda estiguin classificats com de classe A o B en la base de dades de l'IDAE de consum de carburants i emissions de CO2 de cotxes nous, segons recull el reial decret 837/2002 i la directiva 1999/94/CE d'etiquetatge de turismes. També ho són els purament elèctrics i els propulsats per motors de combustió interna que puguin utilitzar combustibles fòssils alternatius –autogàs (GLP) i gas natural– que figurin a la base de l'IDAE amb emissions de CO2 homologades no superiors a 160 g/km. Aquestes mateixes condicions són les aplicades als vehicles comercials lleugers.

Pneumàtics amb etiqueta

A partir del dia 1 de novembre els pneumàtics nous que es comercialitzin als països de la Unió Europea hauran de portar l'etiqueta europea d'informació tècnica. D'aquesta manera l'usuari podrà saber la resistència del compost de goma al fregament amb l'asfalt i el soroll i el consum de combustible que se'n deriva, així com la capacitat de frenada sobre zones humides. L'etiqueta tindrà l'efecte d'autocertificació de cada fabricant. Està previst que a principis de l'any 2016 es faci una avaluació dels primers resultats d'aquesta normativa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.