Canals

Un pas més cap al futur

BMW continua mostrant al món i3 i i8 Concept, que fa poc més d'un any van ser presentats al Saló de Frankfurt. A finals del mes passat van ser exhibits a Barcelona en primícia estatal

Coincidint amb la inauguració a Barcelona del primer concessionari filial del consorci a Catalunya, BMW Group ha mostrat per primera vegada a l'Estat espanyol els concept car i3 i i8. Els reptes i les exigències que planteja el futur de la mobilitat viària han fet decidir la firma alemanya a fundar la submarca BMW i, de la qual els i3 i i8 són les dues primeres creacions, totes dues d'acord amb el concepte Life Drive, estructurat en dos mòduls independents. El Drive fa referència a la part activa de la conducció: xassís, estructura bàsica i conjunt propulsor. I el mòdul Life combina parts de material sintètic reforçat amb fibra de carboni a fi i efecte d'obtenir les màximes condicions de seguretat, en línia amb la que ofereixen els monoplaces de fórmula 1 i els automòbils d'alta competició.

El BMW i3, que començarà a ser fabricat en sèrie l'any que ve, ha estat concebut com a vehicle per a la mobilitat del dia a dia per la ciutat i els seus voltants. Amb 3,8 metres de llargada, quatre àmplies places i volum de maleter d'uns 200 litres, lleuger, de radi de gir molt curt i amb solucions interessants i innovadores en utilització urbana, rebrà a l'eix posterior 125 kW (170 CV) i 250 Nm de força motriu procedent del motor elèctric. Segons BMW, en farà prou amb quatre segons per accelerar de 0 a 60 km/h i menys de vuit per arribar als 100 km/h, mentre que la velocitat punta serà de 150 km/h i l'autonomia, de 130 a 160 km.

Híbrid d'altes prestacions.

A diferència de l'i3, el BMW i8 utilitza la tecnologia híbrida Plugln per esdevenir un cupè d'altes prestacions amb el màxim respecte pel medi ambient. El motor elèctric –el mateix de l'i3– actuarà exclusivament sobre l'eix davanter, mentre que un propulsor tèrmic de tres cilindres aportarà 164 CV i 300 Nm a les rodes del darrere. En total, 260 CV i 550 Nm que no només permetran a l'i8 arribar als 250 km/h, sinó també acreditar un consum de només 2,7 litres/100 km i unes emissions de CO2 limitades a 66 g/km. Una relació entre prestacions, consum i emissions que fins fa ben poc hauria semblat absolutament impossible. En funció únicament elèctrica, l'i8 podrà recórrer uns 35 km i el procés de recàrrega completa de la bateria es farà en menys de dues hores.

Del caràcter esportiu del BMW i8 no en queda cap dubte en veure l'aspecte del concept car del qual derivarà. Crida poderosament l'atenció el sistema d'obertura de portes, que facilita al màxim l'accés a l'interior, i la singularitat de l'espai reservat per a la conducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.