Quin goig que fa
Els SUV de dimensions compactes s'han posat de moda. Per això l'Opel Mokka ha nascut en un bon moment i es pot permetre grans expectatives
Quan durant els quatre mesos previs a l'arribada d'un nou cotxe se'n formalitzen a Europa més de 40.000 comandes, això significa que el model en qüestió neix amb bona estrella. Doncs bé, aquests són els antecedents que Opel declara del Mokka, un SUV de mides compactes i aspecte que el fa entrar d'allò més bé per la vista, factor molt important a l'hora de prendre decisions. Amb poc més de 4 metres de llargada, és evident que el Mokka respon d'allò més bé a l'examen d'agilitat urbana. I els reforços en la suspensió i la possibilitat de disposar de tracció total –amb repartiment electrònic de la força des de les rodes davanteres fins a arribar a un 50% a cada eix, segons les condicions– i sistemes d'ajuda en arrencades en pujada i de control de descens, l'autoritza a fer incursions fora de l'asfalt.
L'Opel Mokka permet triar entre els motors de gasolina 1.6 atmosfèric i 1.4 sobrealimentat, ambdós amb sistema Start/Stop. El primer configura la versió d'accés a la gamma i com a tal només està disponible amb canvi manual de cinc marxes i tracció davantera. En canvi, l'1.4 va associat a un canvi manual de sis marxes –més endavant es podrà triar amb transmissió automàtica– i a la tracció total. El propulsor que presta més diversitat és l'1,7 turbodièsel –el més baix en consum i emissions i, per descomptat, el que serà més demanat–, amb canvi manual o automàtic de sis marxes i tracció davantera o integral.
Sense restriccions.
A plena càrrega
Amb la banqueta posterior plegada, la capacitat del maleter de l'Opel Mokka passa de 356 a 1.372 litres. A més, aquest model pot equipar la segona generació del sistema FlexFix per al transport de bicicletes. Un adaptador de fixació permet carregar-ne tres (fins a un pes total de 60 quilos). Un dels avantatges d'aquest sistema és que es pot inclinar i permet obrir la porta posterior mantenint les bicicletes fixades al seu lloc.