Canals

Valors tradicionals

La quarta generació del Subaru Forester acredita els mateixos valors de sempre quant a motors Bòxer i tracció total permanent, als quals ara afegeix més funcionalitat i més seguretat

Maximitzar-ne el valor com autèntic SUV en clau dels temps actuals, és a dir, amb les més altes pretensions en eficiència, seguretat, funcionalitat i plaer de conducció, són els objectius que es van plantejar a Subaru en el desenvolupament de la quarta generació del Forester. Estèticament, manté la idea del model original. Això sí, amb unes línies molt més arrodonides i d'acord amb els temps actuals, i els muntants del parabrisa més cap endavant, per millorar la visibilitat del conductor cap enfora. I per guanyar atractiu segons els gustos, permet triar entre dos tipus de para-xocs davanters, un de formes suaus i l'altre amb més caràcter.

El nou Forester és 3,5 centímetres més llarg que el seu antecessor, 2,5 dels quals en distància entre eixos, amb el conseqüent augment de l'espai interior. L'habitacle també ha anat a més en qualitat i modernitat, i una mostra la tenim en el davantal inspirat en el del Subaru XV. També ha augmentat la distància lliure envers el sòl, ara de 22 cm, una referència en aquest segment i una garantia pels que els agrada o han de combinar la circulació sobre asfalt i en pistes forestals. La capacitat del maleter ha guanyat 50 litres i arriba als 505 en configuració normal (1.573 amb els seients posteriors plegats).

En l'apartat motriu, Subaru no només ha privilegiat l'eficiència sinó també la fiabilitat, la baixa remor i en el cas del propulsor dièsel –actualitzat l'any passat amb el llançament del XV– la reducció de vibracions. Evidentment, els tres motors que componen la gamma del nou Subaru Forester són del tipus Bòxer, amb bloc i culata d'alumini. És una construcció entre els avantatges de la qual hi ha el d'abaixar el punt de gravetat del vehicle, amb l'efecte beneficiós que això representa per a l'estabilitat. El motor 2.0i disposa de distribució variable, i el 2.0XT d'injecció directa és bàsicament el mateix del cupè esportiu Subaru BRZ però amb turbocompressor per guanyar parell i resposta a règims baixos. A més dels motors Bòxer, una altra característica de Subaru és la tracció total permanent. En la versió dièsel reparteix la força a parts iguals entre els dos eixos i en les de gasolina, el 60% va normalment a les rodes davanteres. Com a novetat, incorpora el sistema X-Mode, que a voluntat del conductor millora la tracció en condicions delicades i activa el control limitador en baixada.

MOTORS DE GASOLINA: 2.0i.
1.995 cc. 150 CV i 198 nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 150 g/km.
2.0XT.
1.998 cc. 240 CV i 350 nm. Consum mitjà: 8,5 l/100 km. CO2: 197 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 2.0D.
1.998 cc. 147 CV i 350 nm. Consum mitjà: 5,7 l/100 km. CO2: 150 g/km.
TRACCIÓ:
Total, AWD.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,595/1,795/1,735 m.
PREU:
De 25.900 euros (2.0i) a 39.000 euros (2.0XT), descompte promocional inclòs.
WEB:

Pensant en la seguretat

El nou Forester no podia ser una excepció en el zel de Subaru per la seguretat i les cinc estrelles que Euroncap ha atorgat a aquest model ho testimonien. De sèrie, porta set airbags, control d'estabilitat (també per al remolc) i llums de boira. I a partir del segon nivell (Sport Plus), llums de xenó i control de velocitat. En confort, els seients calefactables són de sèrie en totes les versions.

Transmissió automàtica

Els dos motors de gasolina del nou Forester van associats únicament a canvis automàtics, de sis velocitats pel 2.0i i vuit en el cas del 2.0XT, que disposa de sistema de control actiu de les prestacions. En el cas del propulsor dièsel, la transmissió és únicament manual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.