Canals

Els ciclistes en diran bé

Volvo torna a innovar en seguretat, ara amb un sistema de frenada automàtica en el supòsit que un ciclista fent ziga-zagues o canviant sobtadament de direcció interfereixi en la trajectòria del vehicle

A partir del mes que ve Volvo equiparà una bona gamma dels seus models amb un sistema que representa una altra primícia mundial de la marca sueca en seguretat. Beneficiarà els vianants i sobretot els ciclistes, un col·lectiu del qual aproximadament la meitat dels morts a Europa en accident de trànsit ho són per col·lisió amb un vehicle. El sistema que Volvo va presentar el mes passat al Saló de l'Automòbil de Ginebra té el funcionament basat en el de frenada automàtica del vehicle en cas d'irrupció sobtada d'un vianant en la seva trajectòria, operatiu des de l'any 2010 i alhora derivat del primer sistema d'advertència de col·lisió amb un altre automòbil, que data de l'any 2006.

En aquest nou sistema, el software processa les dades amb més rapidesa. Un conjunt de sensors escaneja l'àrea per la qual està a punt de passar l'automòbil. Si un vianant irromp sobtadament en aquesta zona o un ciclista que circula en la mateixa direcció fa una ziga-zaga o un gir inesperat amb risc de ser atropellat, s'activa immediatament la frenada automàtica. Tot i que segons la velocitat la col·lisió esdevindrà inevitable, és evident que en línies generals el risc de lesions greus disminuirà significativament.

Actuació conjunta.

El sistema de detecció de vianants i ciclistes amb frenada automàtica consta de tres elements que actuen conjuntament. Un radar integrat a la graella detecta els objectes que hi ha davant del vehicle i determina la distància a què es troben. Mentrestant una càmera d'alta resolució situada en la part alta del parabrisa capta el tipus d'objecte. Totes les dades són analitzades contínuament per la unitat de control, que en última instància envia l'ordre de frenar abans que reaccioni el conductor. Evidentment, aquest sistema també intervé de la mateixa manera quan hi ha risc de col·lisió amb un altre vehicle que circula al davant i en el mateix sentit.

Segons Doug Speck, vicepresident sènior de màrqueting, vendes i atenció al client de Volvo Car, la marca sueca va fent via cap a l'objectiu «a llarg termini, de dissenyar vehicles que no tinguin accidents». «Les nostres solucions per evitar col·lisions amb usuaris de la via pública desprotegits són úniques en el sector», afirma Speck. «Cobrint cada vegada més objectes i situacions reforcem la nostra posició de lideratge mundial en la seguretat de l'automòbil», hi afegeix. Volvo anuncia que aquest sistema estarà disponible per als V40; S, V i XC60; V i XC70 i S80.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.