Pagar menys per tenir més
Aquest és el principi que Seat aplica a les versions Tech de l'Ibiza, disponibles a partir de 8.900 euros en una àmplia gamma de vuit motors i carrosseries de tres i cinc portes
Amb les versions Tech, el model més emblemàtic de Seat rep un fort impuls, ja que l'equipament de sèrie afegit al propi de les definicions d'acabats Reference, Style i FR surt molt bé de preu. Tant, que la versió bàsica (1.2 70 CV Reference, amb carrosseria SC de tres portes) queda en 8.900 euros aplicant el PIVE i el descompte promocional que la firma de Martorell mantindrà fins al 31 de maig als clients que financin amb Seat Credit la compra del cotxe. Amb vuit motors per triar –repartits a parts iguals entre gasolina i dièsel i potències entre 70 i 150 CV– i carrosseries de cinc portes i SC, la gamma Tech és prou completa per satisfer una àmplia diversitat de preferències.
Sens dubte, l'element principal de l'Ibiza Tech és el Seat Portable System, dispositiu amb pantalla tàctil de 5 polzades i extraïble, de sèrie a totes les versions. Entre les seves funcions hi ha la de navegador GPS, mans lliures Bluetooth amb activació de veu, alerta de portes obertes, informació de dades del funcionament del vehicle, avisos de trànsit, ajuda en aparcament i localització de benzineres, caixers automàtics, restaurants, etcètera.
En la definició Reference, a més del Seat Portable System hi ha llandes d'aliatge de 15 polzades, llums de boira i el paquet Confortdrive. Tot per 300 euros, quan el preu és de 1.043 euros, la qual cosa suposa un benefici del 71% per al client. En el cas de l'Style, les llandes són de 16 polzades i els llums posteriors de LED i es disposa del paquet Tècnic, entre altres components amb sensors de llums i pluja; aquí l'avantatge per al client arriba al 72%. El paquet Tècnic també hi és en la variant FR, la més esportiva, que també inclou llums de xenó, LED de dia i llandes de 17 polzades. Tot per 600 euros, un 64% menys que el preu de tarifa. Uns números, doncs, d'alló més convincents.
L'eficient motor 1.2 TSI de 85 CV
Amb unes emissions de CO2 de 119 g/km, els dos motors 1.2 TSI de gasolina (85 i 105 CV) queden exempts de l'impost de matriculació, benefici del qual també participen els quatre propulsors turbodièsel (amb potències entre 89 i 119 CV). Si les excel·lències del motor 1.2 TSI de 105 CV són prou ben conegudes –més encara associat al canvi automàtic DSG, amb el qual supera una miqueta les emissions i, per tant, queda subjecte a l'impost de matriculació–, el de 85 CV, que des de finals de l'any passat substitueix l'1.4 d'idèntica potència, no queda curt. I la prova és que aquesta motorització acapara un 20% de les vendes de l'Ibiza. Amb injecció directa, sobrealimentat per turbo, molt lleuger (89,5 kg), poques friccions internes i ràpid agafant temperatura, millora subtilment les prestacions de l'anterior 1.4, respecte del qual rendeix un 21% més de parell i estableix clarament les diferències en consum. La mitjana és de 5,1 litres/100 km, 0,8 litres menys que en l'1.4, respecte del qual rebaixa un 15% les emissions de CO2. El motor més eficient de la gamma del Seat Ibiza Tech és l'1.2 TDI Ecomotive (75 CV), amb un consum mitjà de 3,4 litres/100 km i 89 g/km de CO2. I els que es decanten per les millors prestacions dinàmiques quedaran molt ben servits amb el 2.0 TDI CR de 143 CV i l'1.4 TSI (150 CV), aquest últim amb doble sobrealimentació i canvi DSG.