Atlètic, refinat i eficient
Amb la sigla GTi donant-li nom, aquesta versió del Peugeot 208 manifesta l'esportivitat tant en les prestacions com en l'equipament. Això sí, té més caràcter de corredor de fons que no d'esprintador
Des del primer moment, Peugeot ha volgut associar el 208 GTi amb el seu il·lustre avantpassat, l'inoblidable 205 GTi. Però en els pràcticament 30 anys que han passat des de la irrupció d'aquell i la posada en escena d'aquest, les coses han canviat molt. I això la marca francesa ho sap prou bé i ho materialitza en el 208 GTi, que, tot i oferir unes prestacions generals d'alt nivell, deixa de banda la radicalitat i se'ns mostra d'allò més fàcil de conduir i perfectament adient per al dia a dia. I també d'allò més sobri en consum i net en emissions, dos apartats que actualment també són arguments de pes.
Amb els seus trets diferenciadors, el 208 GTi s'inscriu en una categoria més d'imatge que de volum –les previsions de Peugeot són vendre'n 10.000 unitats a l'any a Europa– i com l'esglaó que culmina la part més distintiva de la gamma d'un model ben diversificat i nascut per ser líder en el competit segment B. Les més de 300.000 unitats fabricades en menys d'un any són un bon indicatiu de l'èxit que té.
De l'esportivitat i exclusivitat inherent del 208 GTi no en queda cap dubte en veure'l –graella frontal, eixos i passos de roda eixamplats, llandes de 17 polzades, doble sortida trapezoïdal d'escapament, deflector i altres elements específics– ni en entrar dins l'habitacle, on mana la combinació entre els colors negre i vermell i mereixen nota alta els seients davanters –amb tapisseria mixta de cuir i teixit antilliscant–, on el cos queda perfectament encaixat.
En zona de ral·lis.
Configuració innovadora
La versió GTi manté invariada la innovadora configuració interior del 208, amb el quadre de rellotges situat en un pla superior i en el camp directe de visió del conductor, i el volant més petit del que és habitual. En aquesta versió és específic, amb encaixos per als polzes i identitat esportiva. La precisió i el tacte de la direcció són magnífics.
El més ràpid i neutre
El Peugeot 208 GTi millora els registres del 207 RC –la referència obligada– en acceleració i velocitat punta. Lògic si es té present que pesa uns 90 quilos menys i rendeix 25 CV més. On també marca les diferències el 208 GTi és en el pas per corba, més ràpid i, sobretot, neutre. Res a veure amb aquell caràcter sobrevirador del 205 GTi o subvirador del 206 RC.