Incitació, plaer i frenesí
Conduir determinats cotxes esdevé com una experiència sensual. I el nou Cayman n'és un. De captivador ho és només de veure'l, i des del moment en què insinua el caràcter esdevé irresistible. I és que... és un Porsche!
Si la primera vegada que vam veure i tenir entre mans un Porsche Cayman ja ens va encantar, què no havíem d'esperar de la tercera generació d'aquest model de motor central sabent que ha crescut en distància entre eixos (6 cm) i amplada de via davantera (4 cm), i que és 30 quilos més lleuger –i líder, amb diferència, en baix pes de la seva categoria–, havent guanyat un 40% de rigidesa a la torsió? La resposta és òbvia. Però encara hi ha més, perquè el repartiment de pesos és quasi perfecte (46/54%), els motors de sis cilindres bóxer són més potents (10 CV en el 2.7 i 5 CV en el 3.4) alhora que consumeixen un 15% menys de gasolina i els frens han estat optimitzats. És evident que Porsche no s'ha estat absolutament de res.
Ni tampoc de dotar aquest model d'una carrosseria –d'alumini i quatre tipus d'acer– totalment renovada, amb línies cada vegada més pròximes a les de l'emblema per excel·lència de Porsche –el 911–, la longitudinal del sostre més baixa (1 cm) i més allargada i superior sensació d'amplada posterior a canvi de només 3,3 cm més de llargada total, la qual cosa vol dir que amb l'increment de distància entre eixos ha disminuït el voladís davanter. Tot plegat certifica que els dissenyadors han dut a terme una feina impecable.
Cosa de detalls.
Missatge clar.
Més potència amb menys consum i emissions
Els dos motors del Porsche Cayman han guanyat potència en el règim de gir i alhora consumeixen menys gasolina. En aquest increment de l'eficiència intervenen sobretot la recuperació de l'energia despresa en frenades i desacceleracions i la gestió dels sistemes de refrigeració del motor i transmissió, que arriben abans a la temperatura òptima de funcionament amb la consegüent millora de la combustió en càrrega parcial. El Porsche Cayman equipa de sèrie un canvi manual de sis marxes, però en el 95% de les vendes dels seus antecessors els clients s'han decidit per la fantàstica transmissió automàtica de doble embragatge PDK, que millora i diversifica les prestacions i estalvia combustible. És opcional i costa 3.224 euros, però en el cas del Cayman S representa només un increment de 185 euros sobre el preu final perquè, en contaminar menys, el cotxe entra en un tram impositiu més baix.