Tres conceptes en un sol cotxe
Amb l'atractiu i juvenil Captur, Renault s'ha plantejat conjuntar l'amplitud d'un monovolum, la polivalència d'ús d'un SUV i la maniobrabilitat d'un turisme compacte de cinc portes
El Renault Captur respon perfectament al concepte de crossover, ja que sense ser un monovolum, un SUV, ni un turisme compacte de cinc portes comparteix les qualitats de tots tres. Potser les que menys té són les d'un SUV, per l'absència de tracció total i sistemes electrònics d'ajuda en situacions difícils. Però, tot i això, els 20 cm d'altura lliure sobre el sòl li permeten circular sense problemes sobre aquell tipus de pistes forestals on un turisme convencional tindria força més dificultats.
Amb el Captur, Renault es fa present en un apartat del segment B en apreciable creixement, perquè cada dia atreu més gent. Construït sobre la mateixa plataforma que el nou Clio, respecte del qual guanya distància entre eixos i amplada de vies, ofereix una bona amplitud interior i un gran sentit pràctic, un bon nivell d'acabats i moltes possibilitats de personalització.
Anem per parts. Si la posició de conducció i la visibilitat cap enfora es beneficien de la superior altura del Captur, la banqueta posterior es pot desplaçar 16 cm longitudinalment i els seus ocupants tenen el confort de què gaudirien en un cotxe de categoria superior. I si cal disposar de més volum dins el maleter –de doble fons i formes regulars, que permeten aprofitar bé tot l'espai– es pot fer córrer la banqueta cap endavant i la capacitat de 377 litres en configuració normal puja fins a uns considerables 455 litres.
L'aspecte de l'habitacle fa bon efecte, tant pels materials com pels acabats. I com que cada vegada prenen més importància les possibilitats de personalització, Renault proposa nou colors de carrosseria, tres dels quals són combinables amb tonalitats diferents per al sostre. També per a l'interior hi ha detalls i tapisseries en consonància. I les tapisseries es poden desmuntar i, si cal, rentar a màquina. Quant a equipament de sèrie en tota la gamma, el Captur disposa de control d'estabilitat, limitador de velocitat, Bluetooth, engegada del motor sense clau i assistent d'arrencada en pujada.
Tres motors.
Tauleta integrada
Entre les opcions que Renault proposa per al Captur hi ha el sistema R-Link. Una tauleta integrada al panell central del davantal, amb una cinquantena d'aplicacions pròpies i funcionament molt intuïtiu, permet possibilitats multimèdia molt diverses.
Un calaix a la guantera
A l'interior del Captur hi ha diferents llocs on desar objectes. Crida especialment l'atenció el calaix que substitueix la clàssica guantera. Una solució innovadora que permet disposar de força més espai útil del que és habitual en aquest punt del davantal.