Germans bessons
No es pot qualificar d'altra manera la similitud entre els que indiscutiblement són els millors Golf GTI i GTD de la història. Decidir entre l'un i l'altre no és fàcil; més que res, qüestió de preferències
El Volkswagen Race Tour ens ha permès fer un minuciós cara a cara entre els nous Golf GTI i GTD al circuit del Parcmotor Castellolí. La conclusió és que són com germans bessons, cadascú amb el seu caràcter però amb molts i molts punts en comú. Això ja ho deixa entreveure el seu aspecte, en el qual més que diferències hi ha matisos com ara una línia horitzontal vermella al frontal del GTI que en el GTD és cromada, el disseny de les llandes (no la mida, de 17 polzades) i les sortides d'escapament. Dins l'habitacle, teixit de quadres per entapissar uns seients de disseny idèntic, pedals d'alumini, etc. Si ens fixem en l'equipament de sèrie, tots dos disposen de llums de xenó, detector de fatiga del conductor, fre anticol·lisió, diferencial electrònic XDS+ i funció de conducció Sport, per gaudir plenament de les possibilitats que ofereix aquest cotxe. I quant a opcions, poden equipar entre moltes altres coses el sistema ACC, de manteniment automàtic de velocitat i distància amb el vehicle que circula al davant, amb frenada i aturada inclosa.
Encara millors.
La desena edició del Race Tour
El Parcmotor Castellolí va ser el mes passat el primer escenari de la desena edició del Volkswagen Race Tour, que després es va traslladar als circuits d'El Jarama i Xest. El que Volkswagen va organitzar per primera vegada l'any 2003 per millorar la formació de la xarxa comercial ha anat canviant els plantejaments per permetre als clients i invitats de la marca –uns 180 cada dia– conèixer a fons no només els seus productes sinó especialment els avantatges dels innovadors sistemes d'ajuda a la conducció i seguretat, i provar-los en màximes condicions de seguretat i assessorats per un equip d'experts. Una ocasió ideal per comprovar la frenada automàtica del Up! o sorprendre's amb el sistema ACC, conduir la versió híbrida del Jetta o constatar que les possibilitats tot terreny del Passat Alltrack, el Tiguan o el Touareg Hybrid van molt més enllà del que la majoria imagina.