Canals

Germans bessons

No es pot qualificar d'altra manera la similitud entre els que indiscutiblement són els millors Golf GTI i GTD de la història. Decidir entre l'un i l'altre no és fàcil; més que res, qüestió de preferències

El Volkswagen Race Tour ens ha permès fer un minuciós cara a cara entre els nous Golf GTI i GTD al circuit del Parcmotor Castellolí. La conclusió és que són com germans bessons, cadascú amb el seu caràcter però amb molts i molts punts en comú. Això ja ho deixa entreveure el seu aspecte, en el qual més que diferències hi ha matisos com ara una línia horitzontal vermella al frontal del GTI que en el GTD és cromada, el disseny de les llandes (no la mida, de 17 polzades) i les sortides d'escapament. Dins l'habitacle, teixit de quadres per entapissar uns seients de disseny idèntic, pedals d'alumini, etc. Si ens fixem en l'equipament de sèrie, tots dos disposen de llums de xenó, detector de fatiga del conductor, fre anticol·lisió, diferencial electrònic XDS+ i funció de conducció Sport, per gaudir plenament de les possibilitats que ofereix aquest cotxe. I quant a opcions, poden equipar entre moltes altres coses el sistema ACC, de manteniment automàtic de velocitat i distància amb el vehicle que circula al davant, amb frenada i aturada inclosa.

Encara millors.

Al circuit de Castellolí vam confirmar el que ens havien dit, que els nous GTI i GTD superen totes les referències dels seus antecessors. En els revolts van com sobre rails, amb una noblesa absoluta, equilibri perfecte de les suspensions entre efectivitat i confort, frenada impecable i mínim gir del volant, amb només 2,1 voltes de punta a punta. Si en circuit el GTI juga amb avantatge és per la superior potència i la més agradable remor del motor quan puja de voltes, perquè si comparem les dades d'un i l'altre veurem que els resultats són molt similars en acceleració i recuperacions. Encara més, atesa la resposta del superior parell del motor del GTD deduïm que en carreteres sinuoses l'equilibri amb el GTI ha de ser absolut. I sabent tot això, quin triar? Pregunta que la igualtat de preus no ajuda tampoc a respondre.

VW GOLF GTI Motor: 1.984 cc. Injecció directa i turbo. 220 CV a 4.500 rpm i 350 Nm a 1.500 rpm. De 0 a 100 km/hora: 6,5 segons. Consum mitjà: 6 (6,4) litres 100 km. Emissions CO2: 139 (148) g/km. Preu: 31.010 (32.830) euros. VW GOLF GTD Motor: 1.968 cc. Injecció directa i turbo. 184 CV a 3.500 rpm i 380 Nm a 1.750 rpm. De 0 a 100 km/hora: 7,5 segons. Consum mitjà: 4,2 (4,5) litres 100 km. Emissions CO2: 109 (119) g/km. Preu: 31.000 (32.830) euros. Entre parèntesi, preus amb canvi DSG. Web: www.volkswagen.es.

La desena edició del Race Tour

El Parcmotor Castellolí va ser el mes passat el primer escenari de la desena edició del Volkswagen Race Tour, que després es va traslladar als circuits d'El Jarama i Xest. El que Volkswagen va organitzar per primera vegada l'any 2003 per millorar la formació de la xarxa comercial ha anat canviant els plantejaments per permetre als clients i invitats de la marca –uns 180 cada dia– conèixer a fons no només els seus productes sinó especialment els avantatges dels innovadors sistemes d'ajuda a la conducció i seguretat, i provar-los en màximes condicions de seguretat i assessorats per un equip d'experts. Una ocasió ideal per comprovar la frenada automàtica del Up! o sorprendre's amb el sistema ACC, conduir la versió híbrida del Jetta o constatar que les possibilitats tot terreny del Passat Alltrack, el Tiguan o el Touareg Hybrid van molt més enllà del que la majoria imagina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.