Creada per a l'aventura

Que la KTM Adventure té un profund i místic lligam amb el Ral·li Dakar, el més dur del món, no és cap secret. I és l'esperit d'aventura total i la competitivitat màxima el que ofereix aquesta «maxitrail»

El naixement d'aquesta mítica moto es remunta a l'any 2002, quan va debutar al ral·li París-Dakar. Des d'aquell moment i fins al dia d'avui, aquesta trail de grans prestacions i aspecte agressiu ha seguit una evolució constant però sense canvis radicals, ja que per si mateixa sempre ha estat de les més venerades del seu segment. El primer desenvolupament per a la competició va ser el millor test per a la posterior producció en sèrie, reduint al màxim els petits defectes i fent que el propulsor bicilíndric sigui dels més lleugers del segment. Un punt vital entre tot el que ofereix aquesta KTM, més encara després d'haver-li traspassat la injecció electrònica de la Superduke i haver-li augmentat el cubicatge des dels 942 inicials fins als 999 actuals, tot i que la identificació comercial que se li ha donat és 990.

Canvis que han fet que aquella demolidora 950 amb carburadors Keihin hagi passat a ser l'actual 990 Adventure. Una moto més fina i de més bon conduir perquè no es manifesta tan agressiva. El motor és molt enèrgic, fruit del seu gran cubicatge i potència, però també perfectament dosificable i se li pot donar gas sense cap tipus de temor. I és que la força es transmet perfectament a la roda posterior, amb menys estrebades i sense pèrdues d'adherència en situacions de baixa adherència, com ara sobre asfalt humit o degradat. Manifesta una acceleració brutal, gran capacitat de recuperació i molt bona velocitat de creuer que s'aconsegueix a baixes revolucions i amb poca remorositat. Uns valors primordials a l'hora d'afrontar llargs trajectes, fins i tot si es fan amb acompanyant i amb les maletes carregades al màxim.

«Trail» de gran format i molt polivalent

La imatge externa que dóna aquesta 990 Adventure és d'un caire poderosament off road. És clar que la gran experiència de KTM en la creació de motos de muntanya –representen el 70 per cent de les seves vendes mundials– impregna aquesta trail de gran cilindrada. Un factor vital perquè aquesta KTM sigui una de les motos més polivalents del seu segment: possibilita una conducció molt segura en camins de muntanya i alhora és notablement efectiva sobre l'asfalt. Una dualitat d'ús que no totes les trail de mil centímetres cúbics poden acreditar i que, en aquest cas, també és fruit de la gran feina realitzada en el desenvolupament del xassís multitubular. Aquest està dotat de components com ara les suspensions WP de gran rendiment o els frens Brembo, d'excel·lent tacte i precisió.

El conjunt de la part cicle ofereix una estabilitat màxima tant en vies ràpides com en carreteres sinuoses de muntanya, i no mostra cap feblesa en recorreguts fora de l'asfalt. La roda davantera trepitja amb molta força i la sòbria posició de conducció –recta i amb un seient còmode però d'escuma dura– no compromet gens la musculatura de l'esquena. A més, la protecció aerodinàmica és suficient per sota de les velocitats màximes permeses. I si el pilot es posa dret en pistes forestals, en la recerca del millor equilibri possible, només ha de tenir en compte d'agafar un pèl més fort el manillar, d'amplada i altura exquisides.

Per contribuir a fer que els viatges siguin del tot plaents, la KTM 990 Adventure disposa d'uns marxapeus engomats, d'una altura ideal per mantenir les cames en una posició perfecta. I també d'un motor més perfilat que en anteriors versions, on la remorositat no apareix enlloc, menys encara després d'haver-lo dotat de silent-blocks per reduir vibracions a alts règims.

MOTOR: Bicilíndric. 999 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 98 CV a 8.500 rpm. PARELL: 100 Nm a 6.750 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis velocitats. SUSPENSIONS: Forquilla invertida WP 48 mm/Monoamortidor progressiu WP. FRENS: Doble disc 300 mm / Disc 240 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,860 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,570 m. PES: 209 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 19,5 litres (gasolina 95). PREU: 13.450 euros.

Direcció precisa

Tot i la seva aparença de moto de gran cilindrada, cal destacar que la KTM 990 Adventure es mou amb una agilitat excepcional, sobretot en canvis de direcció. I és que executa els moviments amb una rapidesa inusitada.

Bona protecció

Una moto per viatjar ha d'oferir d'una protecció aerodinàmica impecable. La 990 Adventure disposa d'un carenat que evita l'arribada de l'aire a les cames, una pantalla ideal i uns protectors de mans vitals quan el fred es fa notar.

Efectivitat

A banda de les múltiples regulacions que permeten, les suspensions White Power d'aquesta KTM són tremendament efectives. Mostren suavitat en el primer moment i una fermesa absoluta a partir del 30 per cent del seu recorregut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.