Superlativa
La CBR 1000 RR és una de les superesportives més imponents i desitjades. Una moto que impressiona en veure-la i de potencial desorbitat. Això sí, sempre sota un control total
Només cal veure-la per tenir la convicció que aquesta superesportiva de Honda és capaç d'acaparar tots els adjectius positius. La nova CBR 1000 RR és una moto a bastament desitjada pels que volen experimentar sensacions impressionants i reaccions inoblidables, disposant del bo i millor de la tecnologia més avançada. L'evolució de la CBR ha estat constant i sempre innovadora, sempre amb l'objectiu de seguir millorant el que sembla immillorable. I si fa poc a aquesta Honda se li va fer una liposucció important i més recentment va disposar del sistema combinat C-ABS per a una frenada més segura, ara ha tocat revisar-ne l'aspecte i perfilar detalls en l'apartat motriu.
Així doncs, els canvis més destacats de la nova CBR 2010 són a la part exterior, exhibint colors i grafismes més avantguardistes i amb la cua més perfilada. El silenciador té una nova tapa d'alumini més agressiva i a l'interior s'ha millorat la massa inercial del cigonyal. Amb aquests canvis, la superlativa CBR 1000 RR segueix en el punt més elevat del podi de les mil. Ofereix potència, control i una tecnologia avançadíssima per fer que la conducció sigui d'allò més dinàmica i també molt i molt segura.
Una peça d'orfebreria d'altíssima qualitat
Si la feina feta pels dissenyadors de Honda ha estat impressionant per aconseguir una superesportiva diferent i amb connotacions que fan recordar molt les motos de Gran Premi, la resta de virtuts d'aquesta CBR 1000 RR no són tampoc gens menyspreables. Dins seu hi trobem un motor de gran rendiment, amb una capacitat d'acceleració brutal i un parell desorbitat, tot això sense estrebades brusques. De formes compactes i lleugeresa extrema, aquest propulsor respon amb fidelitat al que el pilot li demana mitjançant el puny de l'accelerador, virtut aconseguida amb la incorporació d'un volant de l'alternador més gran i incrementant un 6,87 per cent la massa d'inèrcia del cigonyal. Millores que no han fet augmentar el pes del motor, on ara s'han utilitzat cargols d'alumini a la tanca de la culata, alhora que es disposa d'un colze de l'escapament de paret més fina i d'un motor del ventilador més petit.
Quant a la part de cicle, el xassís d'aquesta CBR 1000 RR té quatre peces d'alumini unides a la perfecció, per buscar l'equilibri perfecte entre robustesa, lleugeresa i rigidesa. Amb aquests requisits complerts, el xassís manifesta una maniobrabilitat excepcional, en la qual també hi tenen molt a veure l'excel·lent centralització de les masses i un basculant que ofereix una tracció impressionant.
Tot això, amb una suspensió posada a punt a consciència i dotada del sistema Unit Pro-Link a l'eix posterior, fruit de l'immillorable laboratori que té la marca japonesa en el campionat del món de velocitat. Al davant es disposa d'una forquilla invertida de gran rendiment denominada HMAS, que ofereix un control total de la roda i transmet una sensació de confiança constant. I amb la finalitat que aquesta roda davantera es mantingui d'allò més ben afermada damunt l'asfalt, aquesta Honda CBR incorpora l'amortidor de direcció HESD, de segona generació.
Entrega suau
A la suau i ben dosificada entrega de potència del motor s'hi afegeix l'ajuda procedent de l'embragatge lliscant d'assistència. Permet augmentar i reduir marxes amb tota la confiança, fins i tot en el moment d'accelerar a fons, només tocant lleugerament la maneta.
Seguretat total
La CBR 1000 RR pot disposar d'un sistema combinat de frenada C-ABS, estrenat l'any passat. Possibilita un control totalment intuïtiu i això fa que la conducció d'aquesta moto pugui ser d'allò més esportiva i exempta d'inquietuds a l'hora d'aturar-la.
Potència neta
D'estètica més agressiva, l'escapament d'aquesta CBR disposa de dues vàlvules dins el silenciador, per augmentar la potència amb el gas obert a fons. I també d'un sensor d'oxigen que vigila constantment les emissions i elimina les més nocives per al medi ambient.