Canals

Nova personalitat, per agradar més

El Seat León deixa de banda l'accentuada esportivitat que mostrava fins ara i en la seva tercera generació respon a un estil força més generalista i esdevé més atractiu per a un públic més heterogeni. Les seves qualitats dinàmiques són tan bones com sempre i l'amplitud interior ha augmentat

El nou Seat León ja no és el tipus de cotxe que satisfà majoritàriament el públic jove. La tercera generació d'aquest model recupera l'essència original, amb les cinc portes perfectament definides i les manetes de les del darrere en el lloc habitual. I sense renunciar a l'estil dinàmic tan propi de la marca, ofereix més amplitud interior (més espai en les places posteriors i maleter de 380 litres, 39 més que en el model anterior), més comoditat i motors de tecnologia molt avançada, tots amb injecció directa i sobrealimentats, i amb emissions de CO2 per sota dels 120 g/km. Tot per agradar a un tipus de públic més familiar i de mitjana d'edat superior a la de fins ara.

Un enfocament propi dels temps actuals però que no ha de fer patir els que entenen el León d'una altra manera. Actualment tindran força el que busquen amb les versions FR (suspensió específica, llandes de 17 polzades, canvi DSG, configuració de resposta del motor i duresa de la direcció, etc.) i sobretot més endavant amb les incorporacions dels motors 1.8 TSI (180 CV) i 2.0 TDI de 184 CV –en aquest cas amb suspensió posterior multibraç– i la carrosseria de tres portes (SC). I qui prefereixi els avantatges de la carrosseria familiar, també els tindrà. Només és qüestió d'esperar una mica.

El nou Seat León és més lleuger i lleugerament més curt que l'anterior, respecte del qual guanya sis centímetres en distància entre eixos. I comparteix la plataforma modular MQB amb els nous Volkswagen Golf i Audi A3. L'eix de torsió posterior és una solució que abarateix el preu i que, tal com vam poder comprovar, en condicions força exigents pràcticament no incideix en el comportament, ja que el diferencial electrònic XDS i el control d'estabilitat fan anar el León talment com sobre rails quan el conductor sucumbeix a la temptació de buscar-li les pessigolles.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI 86.
1.197 cc. 86 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.2 TSI 105.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.4 TSI 122.
1.395 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
1.4 TSI 140.
1.395 cc. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI 90.
1.598 cc. 90 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 108 g/km.
1.6 TDI 105.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 TDI.
1.968 cc. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,263/1,816/1,459 m.
PREU:
De 14.990 euros (1.2 TSI 86) a 24.710 euros (2.0 TDI FR).
WEB:

Un bon assortiment de tecnologies innovadores

El nou Seat León és el primer cotxe de la seva categoria que opcionalment disposa de llums de LED integrals, que milloren la visibilitat sense afectar els conductors que circulen en sentit contrari. És un dels exponents de l'avançada tecnologia de seguretat disponible per a aquest model, de la qual també en formen part el detector de somnolència del conductor o els sistemes de canvi automàtic de llums llargs a curts, de permanència dins el carril on es circula i de fre per prevenir col·lisions múltiples. També cal destacar que aquest és el primer cotxe de Seat amb pantalla tàctil de 5,8 polzades amb sensor de proximitat; tan punt com s'hi acosta un dit entra en mode operatiu i mostra totes les funcions disponibles. Amb la màxima puntuació d'EuroNcap en seguretat, la gamma del nou León es diversifica en quatre nivells d'acabat, tots amb set airbags, XDS i control d'estabilitat de sèrie.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.