Canals

Un concentrat de bones idees

Menut de mides però còmode i molt pràctic. Així de senzill és definir el B-MAX, un monovolum auster en consum de combustible i molt ben dotat de tecnologia d'avantguarda

El sistema d'obertura de portes, que deixa un espai lliure de metre i mig d'amplada, és, indiscutiblement, un dels més poderosos reclams del Ford B-MAX. I és que les portes laterals posteriors corredisses i la desaparició del pilar B, que passa a ser virtual, faciliten d'allò més –i més encara en espais estrets– l'accés a les places del darrere o tota l'operació d'asseure els més petits a la seva cadireta. Només amb això ja n'hi ha prou per veure que aquest monovolum va força més enllà del que és habitual en la seva categoria. I fora dubtes pel que fa a la rigidesa i seguretat: amb les portes tancades la funció del pilar B hi és i la màxima qualificació de cinc estrelles d'EuroNcap n'és el millor aval.

Si ens fixem en les mides, els 11 centímetres més de llargada (i 12 d'altura) respecte del Ford Fiesta o els 29 de menys en relació amb el Focus, expressen prou bé els avantatges del B-MAX en circulació dins la ciutat. I la superior altura dels seients respecte dels dos models esmentats arrodoneix el confort a l'hora de pujar i baixar d'aquest cotxe, amb el qual Ford preveu convèncer un bon nombre de clients procedents d'altres segments i altres marques.

L'alternativa al dièsel.

Ford basa el B-MAX en tres apartats fonamentals. Que sigui còmode i pràctic –cinc places, bona modularitat i maleter de doble fons, amb 31 litres més de capacitat que el del Fiesta–, que gasti poc combustible i arribi ben dotat de tecnologia d'avantguarda. En l'apartat motriu, la marca americana fa una ferma aposta pel propulsor de gasolina 1.0 EcoBoost de tres cilindres com a alternativa als turbodièsel. Aquest motor ho té tot: injecció directa, sobrealimentació per turbo i distribució variable. I en la versió de 120 CV també inclou sistema Start/Stop i puntualment fins a 200 Nm de parell. Amb aquests valors no cal ni dir que la seva resposta i rendiment són realment sorprenents. Cap a la meitat de l'any que ve tindrà disponible el canvi automàtic.

En equipament, el B-MAX també està en condicions de satisfer els més exigents. De sèrie porta control d'estabilitat, assistència en arrencada en pendent, càrrega regenerativa dels frens i sensors de pressió de pneumàtics. I també disposa del sistema SYNC, càmera de visió posterior i frenada automàtica a baixa velocitat.

MOTORS DE GASOLINA: 1.0 EcoBoost.
999 cc. 100 CV i 170 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.0 EcoBoost Start/Stop.
999 cc. 120 CV i 170 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.6 Duractec.
1.596 cc. 105 CV i 150 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.5 TDCi.
1.498 cc. 75 CV i 185 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.6 TDCi.
1.560 cc. 95 CV i 215 Nm. Consum mitjà: 4 l/100 km. CO2: 104 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,077/1,857/1,604 m.
PREU:
De 16.900 euros (1.0 Trend) a 21.000 euros (1.6 TDCi Titanium).
WEB:

Solució lògica

L'absència del pilar central –a efectes de rigidesa, amb les portes tancades és com si hi fos– ha obligat a replantejar la fixació superior dels cinturons de seguretat dels seients davanters. La solució ha estat tan senzilla com lògica i eficaç, ja que queden ancorats a la part externa del seient.

Màxima connectivitat

El B-MAX és el primer model de Ford a Europa dotat del SYNC, un complet sistema de connectivitat que entre moltes altres funcions permet al conductor escoltar la lectura dels missatges SMS i respondre'ls per veu. També inclou un assistent d'emergència, amb trucada automàtica en cas de necessitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.