Sense - Avui

El Bread & Butter diu que no l’afecta la recessió

Moda

El director del Bread & Butter va assegurar ahir que la fira de roba casual, que avui tanca les portes a Montjuïc, continuarà a Barcelona, i va assegurar que no l’afecta la crisi econòmica: “No hi ha cap impacte negatiu, ni en els expositors ni en els visitants”. Karl-Heinz Müller té molt clar que “tot va molt bé” i així seguirà perquè treballen amb marques selectes i aquestes no estan patint els vaivens dels mercats. “La clau és la internacionalització i aquesta és una cita molt internacional”, apuntava Agustí Cordón, director de la fira, que va tornar a recordar l’impacte econòmic que la B&B suposa per a la ciutat: 100 milions d’euros.

Müller va insistir que moltes de les marques presents (noms com Nike, Pepe Jeans, Adidas, Reebok, Wrangler, G-Star...) no estan patint la crisi perquè treballen amb mercats que no s’han desgastat, com la Xina i l’Índia. Custo Barcelona per exemple, inaugura ara botiga a Kuwait.

Müller va recordar que el seu filtre de qualitat no deixa passar qualsevol. Per això, si al gener passat hi havia més de 954 firmes representades, la xifra s’ha reduït ara a 893 i per a la pròxima edició només seran 800. ¿Al darrere d’això també hi ha interès a potenciar el sector de gamma alta que és el més globalitzat i el que menys nota la recessió? Segons l’alemany, amb la mesura el que busquen és cedir espais més amplis i millors a les firmes líders perquè puguin fer performances especials, com les desfilades diàries d’Ed Hardy o Desigual. Al B&B necessiten zones d’ús, malgrat que han descartat utilitzar de nou el Palau Nacional “perquè va ser problemàtic conviure amb la gent, la seguretat i l’art”.
La novetat d’aquest any és la utilització de dos pavellons més per ubicar The Source, una fira de teixits, botons i fils que cobriria les necessitats de les marques de tenir una matèria primera excel·lent que es vengui en un marc ideal. Per això, allà l’ambient és relaxat i minimalista. Ho és tant que alguns productors dubtaven que la proposta tingués gaire futur.

 “L’espai ha tingut 1.350 visitants el primer dia i està molt bé. Penseu que el B&B va començar amb 5.000 i ara són gairebé 100.000”, deia Müller i insistia que no es busca la massificació sinó tot el contrari, “que hi vagi qui realment ho necessiti”. A teixits Royo, casa que subministra denim a firmes com Zara, G-Star i Hilfiger, estaven a l’expectativa de com funcionaven els contactes i constataven les dificultats dels productors en moments de crisi com l’actual: “El sector és molt sensible, perquè la gent es passen tres anys amb uns mateixos pantalons tranquil·lament”.

En canvi, a l’àrea de marques de moda, Sita Murt, que acaba d’obrir botiga a la Corunya, no nota la crisi, cosa que confirma la teoria que les firmes de gamma mitja i alta se’n salven. A la línia CK de Calvin Klein també li va bé, i allà asseguren que els seus complements –més econòmics que la roba– són bestsellers. Per això potser aquest any les sabates triomfen a la fira, on hi ha firmes com la sibarita See by Chloé i les xancles, com les de la casa Havaianas que curiosament no noten la crisi. En aquest cas “perquè som molt assequibles”.

Müller es mostrava ahir satisfet amb els visitants del primer dia, que passen els 30.000 –“més o menys com l’any passat”–, i destacava l’origen internacional del 72%, que provenen de 101 països diferents.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.