Sense - Avui

Antoni Miró assegura que la moda a Barcelona ha perdut el seu valor mediàtic

Moda

El modista Antoni Miró, que aquest dilluns va anunciar que deixa de desfilar a la capital catalana per tornar a París, considera que la moda de Barcelona ha perdut el seu valor mediàtic i ja no desperta l'interès de la premsa com a conseqüència de la política duta a terme per la Generalitat.

Miró ha recordat que després dels esports, les desfilades de moda són el segon esdeveniment més mediàtic, encara que ara, i gràcies a les estratègies del govern català, la moda de Barcelona ha perdut aquest poder de sortir a tots els mitjans de comunicació.

Miró ha explicat que davant aquest fet i després de tres temporades desfilant sol a Barcelona, "perquè els altres dissenyadors consagrats i amb una indústria darrere ja han marxat", ha decidit tornar a la capital de la moda, París, perquè "allà em tracten molt bé i tenen molta experiència a organitzar desfilades".

Per a Miró l'estratègia de donar suport als joves dissenyadors que promou la Generalitat està molt bé perquè cal buscar nous valors, "encara que només estiguin disposats a fer-ho per tres temporades", però creu que això no hauria de suposar deixar sense plataforma marques consolidades que sempre han treballat i desfilat a Barcelona.

Amb la marxa de Miró acaba el desmantellament de la moda catalana que va començar amb la finalitat de la Passarel·la Gaudí en anunciar el govern català un nou Pla de Moda que era "un canvi radical perquè no es fessin les coses de sempre".

Antoni Miró ha negat que en l'anterior etapa els dissenyadors rebessin ajudes de la Generalitat i ha puntualitzat que el director de la Passarel·la Gaudí, Paco Flaqué, posseïa una estructura en la qual els dissenyadors es recolzaven. "És un home amb molta experiència i sabia el que feia al món de la moda, però era d'un altre partit polític i en entrar els d'ara li van dir que ja no servia", ha afegit.

Afegeix que de tota manera, amb la decisió de tornar a París, "segueixo les recomanacions de l'estudi que va fer ESADE per a la Generalitat sobre les passarel·les de moda de Barcelona", que aconsellava als consagrats una més gran projecció internacional".

"Retorno a París -destaca- perquè és una ciutat en la qual històricament he presentat les meves col·leccions, encara que fa quatre temporades que no ho feia, i perquè allà es pot desfilar sense que es miri l'edat ni l'origen del creador, i on el que importa i en el que es fixen és en el disseny i la creativitat".

Per a aquest modista, que ha construït un univers de disseny i moda amb segell català i que no només crea roba de vestir, sinó peces de casa, objectes de decoració i il·luminació i fins a cambres de bany, l'important és estar oberts a tothom i deixar desfilar a Barcelona a qui vulgui, perquè "un dissenyador es mou per la sensibilitat i no per la política".

A l'octubre de 2005, un informe elaborat per José Luis Nueno des d'ESADE, per encàrrec de la Generalitat, deia que la Passarel·la Gaudí i els salons de moda de Barcelona no servien per a promocionar la moda ni generar negoci, i que la seva estructura financera era insostenible a mitjà termini perquè el 82% del pressupost depenia de l'administració.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.