Socis estratègics per posicionar Catalunya al món
viatjar junts. El govern posa en marxa un programa de partenariat per atraure turistes nous
L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha endegat aquest 2012 un nou programa de partenariat, amb empreses i entitats privades amb projecció internacional, per tal d'impulsar la promoció de la marca Catalunya arreu del món.
Amb el programa es volen establir aliances estratègiques i estables amb companyies líders que siguin catalanes o que tinguin activitat econòmica a Catalunya, que siguin innovadores i que comparteixin els valors de la marca Catalunya. “Volem tancar convenis de col·laboració amb diverses empreses i entitats privades per valor d'un milió d'euros”, destaca el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena. L'objectiu, com explica el conseller, “és buscar sinergies i alhora generar recursos per a les accions de promoció que du a terme l'Agència Catalana de Turisme”.
En aquest primer any de funcionament, l'ACT ha tancat cinc acords estratègics amb Vueling, el Circuit de Catalunya, La Roca Village, Iberia i el FC Barcelona. En cadascun dels casos s'ha buscat explotar les sinergies que poden aportar cada una d'aquestes companyies a la promoció als mercats exteriors.
Així, en el cas de Vueling, s'ha buscat reforçar la presència promocional en aquells mercats europeus on vola la companyia aèria mentre que en l'acord amb Iberia es busca guanyar impacte en els mercats d'Amèrica del Sud i, especialment, al Brasil. La companyia ofereix des d'aquest any dos vols setmanals que enllacen directament Barcelona i São Paulo. Pel que fa a l'acord amb el centre comercial la Roca Village, l'objectiu és integrar la marca turística Catalunya en la seva estratègia comercial i promocional de compres internacional Chic Outlet Shopping. Aquesta està dirigida a operadors turístics i agències de viatge, principalment de mercats asiàtics, dels Estats Units, de l'Amèrica Central i del Sud i de Rússia.
L'ACT també ha tancat acords de partenariat amb el Circuit de Catalunya, amb què es vol aprofitar la projecció internacional en esdeveniments com el Gran Premi de F-1, i amb el FC de Barcelona. Fruit de l'acord, que serà vigent fins al juny del 2014, el Barça promocionarà la marca turística Catalunya a través dels seus canals de comunicació i cedirà els seus espais per accions de promoció de l'ACT, entre altres punts. En el marc de la signatura d'aquest darrer, el conseller Mena va destacar que amb aquest acord es “permet multiplicar el nostre esforç promocional aprofitant el ressò internacional de la marca Barça, un dels principals actius turístics de Catalunya amb qui compartim els valors de lideratge, prestigi, esforç, passió i identitat catalana”.
El programa de partenariat preveu acords tant amb companyies directament vinculades amb el sector turístic, com ara línies aèries, companyies de lloguer de vehicles, cadenes hoteleres, etc., així com amb empreses d'altres sectors econòmics amb una vinculació més indirecta amb el turisme.
Col·laboració amb altres empreses i entitats
Aquest partenariat s'emmarca dins un plantejament més ampli de col·laboració amb institucions i empreses privades que desenvolupa l'ACT en la seva tasca de promoció.
L'ACT disposa de diversos programes de suport a la comercialització de diversos segments de l'oferta turística: els clubs de producte, els segells d'especialització Destinació de Turisme Familiar (DTF) i Destinació de Turisme Esportiu (DTE), el Catalunya Convention Bureau i el programa Pirineus.
Els seus objectius són definir estratègies i plans de promoció conjuntament amb les empreses i entitats integrades en cada programa.